Служба екстреної медичної допомоги має шанс працювати по-сучасному
13.09 13:33
Чи використовуватиме екстрена медична допомога новітні інформаційні технології в повсякденній роботі? Цим питанням вже протягом декількох років невпинно опікується керівництво центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, управління охорони здоров’я облдержадміністрації та органи влади Житомирщини.
Без застосування новітніх технологій в організації надання невідкладної допомоги населенню вже неможливо уявити службу швидкої медичної допомоги. І надзвичайно важливу роль у цьому процесі відіграє наявність централізованої диспетчерської служби. Сучасний диспетчерський центр являє собою програмно-апаратний комплекс, який оснащений усім необхідним обладнанням. Воно дозволятиме диспетчеру централізовано управляти усіма викликами. Не просто прийняти виклик, а й бачити на екрані монітора, де знаходиться постраждалий, на якій відстані від нього є найближча бригада медиків, аби скоротити час до надання допомоги. Виклик спрямовується на усіх вільних диспетчерів і при потребі може бути переадресований на лінію, де працює лікар-консультант. На кожний виклик заповнюється електронна картка з усіма відповідними даними про хворого. Кожна заявка (виклик) фіксується за допомогою мобільного терміналу, а розмова з диспетчером має голосовий запис.
Одним натиском клавіші на комп’ютері диспетчер отримує дзвінки, які надходять за чергою, заповнює форму заявки і також автоматично передає усі необхідні дані бригаді швидкої у текстовому вигляді на смартфон чи планшет. Програма чітко фіксує час отримання заявки, час виїзду бригади, час надання або не надання допомоги тощо. За номером телефону може визначити населений пункт, з якого надійшов дзвінок, та «актуальність географічного місцезнаходження», тобто кращу локацію й маршрут доїзду. Це з-поміж іншого значно оптимізує як час доїзду, так і витрати пального автомобіля швидкої. Крім того, диспетчери володіють інформацією про медикаментозне забезпечення кожної швидкої. Це відіграє надзвичайно важливу роль при наданні екстреної медичної допомоги, особливо коли йдеться про груповий виклик (ДТП, надзвичайні ситуації) і негайно потрібно задіяти одразу декілька бригад. Усі етапи від надходження заявки до надання допомоги фіксуються.
Сучасний централізований диспетчерський пункт забезпечуватиме надання екстреної медичної допомоги з дотриманням принципів: • доступності (маршрутизація усіх дзвінків незалежно від оператора на номер 103 в центральну диспетчерську); • своєчасності (спеціальне телекомунікаційне обладнання, яке об’єднує усі підрозділи та бригади швидкої медичної допомоги та дозволяє у найкоротші терміни обробити виклик і направити найближчу вільну бригаду); • екстериторіальності (ніщо не перешкоджатиме і не призводитиме до затримки обслуговування викликів у межах усієї області). Наразі Житомирською облдержадміністрацією в контексті програми секторальної бюджетної підтримки ЄС в Україні підготовлено проектну заявку на створення на базі КУ «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради централізованого диспетчерського пункту. У разі позитивного розгляду проект буде запланований до реалізації у 2018 році.
Прес-центр УОЗ
RuporZT
|