Cоціальні мережі та Твіттер в Україні та Житомирській області, літо 2014 року
21.08 11:10
Близько 526 тисяч облікових записів у ВКонтакті припадає на Житомирську область. За цим показником вона на 13 місці серед регіонів України. Проникнення ВКонтакті на Житомирщині становить 42 % — це значить, що кількість акаунтів, зареєстрованих у цій соцмережі, дорівнює майже половині чисельності населення області за даними Держкомстату України.
Дві третини житомирян у ВКонтакті — це користувачі віком до 25 років. Цікаво, що порівняно із середнім показником по країні житомирські "мешканці" ВКонтакті трохи молодші.
Віковий склад житомирської аудиторії ВКонтакті:
до 16 років — 22 % 16–25 років — 43 % 26–35 років — 22 % 36–45 років — 8 % 46–55 років — 3 % 56–65 років — 1 % 66 років і старші — 1 %
Серед житомирян, які зазначили у ВКонтакті свою стать, чоловіків більше за жінок — 53 % проти 47 % відповідно. При цьому серед користувачів старшого віку (від 46 років) трохи більше жінок. Приблизно для шостої частини акаунтів стать взагалі не зазначено. Схожий розподіл характерний і для України в цілому.
Близько 224 тисяч облікових записів в Однокласниках зареєстровано у Житомирській області — за цим показником вона у другій десятці регіонів України. Проникнення Однокласників (співвідношення кількості акаунтів і чисельності населення області) на Житомирщині становить 17 %.
Найбільше житомирських користувачів Однокласників — майже третина — припадає на вікову групу 26–35 років. Для порівняння, у ВКонтакті найчисленніша група — від 16 до 25. У цілому аудиторія Однокласників у Житомирській області доросліша, ніж у ВКонтакті. Якщо в останній соцмережі кількість житомирян старших 35 років становить лише 13 відсотків, то в Однокласниках таких 40 відсотків.
Віковий склад житомирської аудиторії Однокласників:
до 16 років — 9 % 16–25 років — 20 % 26–35 років — 31 % 36–45 років — 23 % 46–55 років — 12 % 56–65 років — 4 % 66 років і старші — 1 %
На відміну від ВКонтакті, у житомирських Однокласниках переважає прекрасна половина людства — 56 % жінок проти 44 % чоловіків.
За кількістю акаунтів, зареєстрованих у Фейсбуці, — 9 тисяч — Житомирська область лише 20-та в Україні. Проникнення Фейсбука тут невелике — менше відсотка.
Як і у ВКонтакті, у житомирському Фейсбуці більше чоловіків. На них припадає 51 відсоток облікових записів, а на жінок — 49 відсотків. Цікаво, що в середньому по країні та в більшості областей ситуація протилежна: жінок у Фейсбуці більше.
У Твіттері зараз налічується понад 4 тисячі акаунтів із Житомира та області. За цим показником регіон — 17-й у країні. Твіттеряни не зазначають свою стать, але як мінімум для половини житомирських профілів її можна з високою імовірністю визначити за допомогою лінгвістичних алгоритмів за іменем і прізвищем. Серед таких користувачів більше чоловіків — 54 відсотки. Відповідно, "жіночих" облікових записів — 46 відсотків.
Вочевидь, події на Євромайдані істотно вплинули на те, як українці використовують Твіттер. Якщо до листопада 2013 року щомісяця в Україні реєструвалося по 6–7 тисяч нових акаунтів, то у грудні 2013-го з'явилося 16 тисяч, а у січні 2014 року — майже 55 тисяч нових облікових записів.
Крім того, якщо два роки тому українці у середньому залишали близько 90 тисяч твітів щодня, то у часи Євромайдану ця кількість зросла до 130 тисяч. А "піковим" стало 22 лютого 2014 року — тієї суботи українські твіттеряни залишили майже 240 тисяч повідомлень.
Середня довжина твіта українською мовою — 97 символів, а російською — 75. За період Євромайдану середня довжина повідомлення російською майже не змінилася, а ось твіти українською подовшали — до 105 символів.
RuporZT
|