Як повдіомили Інтернет-порталу
Рупор Житомира в прес-службі Житомирської ОДА, 10 червня в обласній адміністрації відбулося спільне засідання тристоронньої соціально-економічної ради при голові облдержадміністрації та обласної комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.
Доповідаючи про стан дотримання в області Закону України «Про оплату праці», заступник голови облдержадміністрації Микола Черненко наголосив, що за загальнодержавним рейтингом комплексної оціни соціальної сфери регіонів у І кварталі цього року Житомирщина зайняла 20 місце. Зазначений показник є наслідком суттєвого зменшення населення області (упродовж 4 місяців цього року - на 3253 чол. або на 0,3%), високого рівня безробіття (8,7% за методологією МОП при середньому по Україні – 6,4%), низького рівня заробітної плати, зменшення реальної заробітної плати, значної частки працівників, яким нараховано заробітну плату нижче прожиткового мінімуму, зростання заборгованості із виплати заробітної плати і боргів економічно-активних підприємств до Пенсійного фонду.
«На початку року за погодженням з нашими соціальними партнерами, у тому числі і керівниками підприємств-боржників, було затверджено графіки погашення боргів із виплати заробітної плати. За 4 місяці цього року графік погашення заборгованості із виплати заробітної плати по області в цілому без урахування боргів, які виникли за рахунок коштів Державного бюджету, виконано на 77,3%, на економічно активних підприємствах - на 70,6%, а на економічно активних підприємствах комунальної власності – всього на 65%», - повідомив Микола Черненко.
З початку року загальна сума боргу із виплати заробітної плати зросла на 4 млн.грн. або на 11,4% і згідно з статистичними даними за станом на 1 травня 2009 року становила 38,7 млн.грн. Майже 77% загальної суми заборгованості (29,7 млн.) утворилося на економічно активних підприємствах. Із зазначеної суми боргу більше 20% (6,3 млн.грн.) – заборгованість за рахунок коштів Державного бюджету на пільги з оплати праці постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Суттєве зменшення загальної суми заборгованості із виплати заробітної плати (на 1,8 млн.грн. або на 4,5%) вперше з початку року відбулося лише у квітні. Повністю розрахувались з боргами із заробітної плати ВАТ «Беверс» м. Бердичева, ДП «Кам’янобрідський фаянс» Баранівського району, ТОВ «Котлозавод «Крігер» м. Житомира, ВАТ «Коростенський завод хімічного машинобудування», більшість державних лісогосподарських підприємств.
«Безумовно, проблеми з невиплатою заробітної плати на окремих підприємствах є наслідком фінансово-економічної кризи. Майже 14% підприємств області продовжують працювати в режимах неповної зайнятості. В лісовому господарстві в таких режимах працюють 66 % підприємств, у промисловості – 54%. Проте основною причиною невиплати працівникам заробітної плати залишається ігнорування власниками і керівниками зазначених підприємств вимог законодавства з праці, про що свідчать відповідні перевірки», - підкреслив заступник голови облдержадміністрації.
Рішенням спільного засідання головам райдержадміністрацій, міським головам рекомендовано:
спільно з соціальними партнерами на засіданнях відповідних територіальних рад і комісій проаналізувати причини невиконання затверджених графіків погашення заборгованості із виплати заробітної плати по кожному підприємству окремо, вжити заходів щодо їх безумовного виконання;
забезпечити достовірність щотижневого моніторингу стану погашення боргів із виплати заробітної плати на підприємствах району (міста) і здійснення економічного аналізу причин несвоєчасної виплати заробітної плати, особливо на підприємствах комунальної власності;
активізувати роботу комісій з питань легалізації заробітної плати і робочих місць;
із залученням контролюючих органів забезпечити проведення перевірок законодавства з оплати праці на всіх підприємствах-боржниках із виплати заробітної плати, а також підприємствах з низьким рівнем заробітної плати.
Обласній організації роботодавців – заслухати керівників підприємств-боржників із виплати заробітної плати та надати облдержадміністрації пропозиції щодо шляхів її погашення, які потребують вирішення на державному і обласному рівнях; сприяти легальній організації трудових відносин з найманими працівниками усіма суб’єктами господарювання і фізичними особами-підприємцями.
Федерації профспілок області – використовувати у повному обсязі свої повноваження для здійснення контролю за дотриманням законодавства з оплати праці, зокрема – спрямувати роботу голів координаційних рад профспілок щодо співпраці з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та організаціями роботодавців з питання підвищення вартості робочої сили.