Сертифікація-2021: апробація нових інструментів оцінювання професійних компетентностей вчителів
22.10 16:33
З 20 вересня по 12 листопада 2021 року триває ІІІ етап сертифікації педагогічних працівників – вивчення практичного досвіду роботи вчителів початкових класів, який проводить Державна служба якості освіти України. Процедура вивчення передбачає апробацію нових інструментів оцінювання професійних компетентностей педагогічних працівників.
Вивчення відбувається з використанням сучасних цифрових технологій. Зокрема анкетування керівників закладів освіти і голів методичних об’єднань здійснюється з використанням інформаційно-аналітичної системи «EvaluEd», розробленої Державною службою якості освіти України спільно з партнерами – представниками Чеської шкільної інспекції. Ця система не тільки забезпечує дистанційне збирання даних, але й проводить первинну обробку отриманих результатів. Спостереження за навчальними заняттями та інтерв’ювання учасників сертифікації проводиться дистанційно в синхронному режимі з використанням новітніх платформ для організації онлайн-конференцій.
Такий формат вивчення дозволяє: оцінити мовно-комунікативну, інформаційно-цифрову, психологічну, емоційно-етичну, організаційну та інші професійні компетентності, визначені новим Професійним стандартом учителя; поширити (в майбутньому) процедуру сертифікації на інші категорії педагогічних працівників, зокрема вчителів основної школи. Використання дистанційних технологій не потребує додаткових фінансових ресурсів; реалізувати обмін досвідом між учасниками сертифікації та освітніми експертами з різних регіонів країни; зробити процедуру сертифікації педагогічних працівників більш відкритою та неупередженою, унеможливити будь-які прояви недоброчесності.
Всього по Україні 1150 учасників сертифікації допущено до участі в ІІІ етапі. Цікаво, що цього року досвід практичної роботи вчителів вивчають експерти з інших областей країни. На даний момент вже проведено понад 60% вивчень.
Управління Державної служби якості освіти у Житомирській області зараз супроводжує вивчення практичного досвіду роботи 43 вчителів початкових класів з різних областей України. Паралельно освітні експерти з інших регіонів оцінюють професійні компетентності 67 учасників сертифікації Житомирської області.
RuporZT
|