DataLife Engine > Новини > Про фінансування ремонту дороги загального користування державного значення М-21

Про фінансування ремонту дороги загального користування державного значення М-21


16.04. Разместил: yuriy
Коли буде відремонтовано автомобільну дорогу загального користування державного значення М-21, яка проходить через Житомирщину та Віниччину, сполучає Україну з сусідньою Білоруссю та Молдовою, і не ремонтувалась майже 40 років? Узялись за неї декілька років тому, але приводять до належного стану невеликими ділянками. За твердженням спеціалістів автодору, у середньому ремонт 1 км автодороги обходиться в 10 - 15 млн гривень. Виходячи з того, що протяжність М 21 понад 400 км, кошти на її ремонт потрібно неймовірно великі.

Про реальні цифри цьогорічного фінансування, виконані роботи та перспективи поінформував народний депутат України Володимир Арешонков.

За його словами, у лютому урядовим розпорядженням затверджено перелік доріг загального користування державного значення, які в 2019 році планується відремонтувати за кошти спеціального фонду державного бюджету. Житомирській області передбачено 600 мільйонів гривень. На М-21 Виступовичі - Житомир - Могилів-Подільский - 222 495 000 гривень.

Час від часу нардеп «інспектує» хід ремонтних робіт в Овруцькому районі, як депутат – мажоритарник від 64 виборчого округу. За його словами, ремонт чи будівництво дороги – це копіткий довгий підготовчий процес: проектно-вишукувальні роботи, експертизи, торги, і ключове – переконання урядовців у тому, що кошти потрібно спрямувати саме на цю дорогу, адже в Україні мільйони кілометрів доріг у жахливому стані. Минулого року Арешонков з головою облдержадміністрації Гундичем змогли «пробити» фінансування М-21 на двох ділянках : від 19 по 23 км та частково в буферній зоні на 4 - 11 км, де компанія з Білорусі виконала роботи на суму 9,3 млн грн. Цьогоріч фінансування передбачено в сумі 63 562,8, що дасть змогу повністю завершити цю ділянку.

На початку квітня 2019 розпочато ремонтні роботи на ділянці з 11 по 19 км. За словами Арешонкова, спільними зусиллями вдалось переконати уряд у важливості цього напрямку, і цьогоріч буде відремонтовано 2 ділянки. Окрім буферної зони, 92 631,5 буде спрямовано на ділянку від 11 по 19 км. Також 16 млн грн. виділено на будівництво мосту через річку Желонь у буферній зоні. Будівництво заплановано завершити за 2 роки. Також 7 млн 860 грн – це бюджетні кап видатки на проектно-вишукувальні роботи майбутніх років. Нардеп констатує, що два роки копіткої роботи вартувало того, щоб уряд визначив М 21 пріоритетним напрямком та запланував її відремонтувати повністю до 2021 року. Цьому передували десятки запитів і звернень, і навіть двосторонні зустрічі з представниками білоруської сторони.

Щодо асигнувань на будівництво доріг у 2019 році Володимир АРЕШОНКОВ поінформував: «Фінансування дорожньої галузі, починаючи з 2016 року щорічно збільшується. 17 листопада 2016 року парламент ухвалив законопроекти №4014а та №4015а. Вони регламентують створення та функціонування цільового фонду фінансування дорожньої галузі, гарантують надійність Укравтодору в очах підрядників, що посприяє кращому інвестиційному клімату. Це також можливість перспективного стратегічного планування ремонтів та розвитку галузі. Законодавчо встановлено визначені до наповнення Державного дорожнього фонду податки (акцизи) в таких розмірах: 2018 року – 50%, 2019 року – 75% і з 2020 року – 100%. Це була консолідована позиція парламенту, завдяки якій, не зважаючи на певні проблеми, галузь розвивається».

На жаль, як показують результати голосування, законопроект щодо створення дорожнього спецфонду деякі депутати не підтримали, у їх числі і ті, що проявляють неабияку активність на Житомирщині у плані самопрезентації з прицілом на майбутні вибори.

- Ми вітаємо те, що до наших аргументів прислухались, що невдовзі білоруси приїздитимуть на економічний форум до Житомира нормальною дорогою. Ця багатостраждальна траса вже в урядовому перспективному плані, а її відновлення – це невід’ємна складова і реформи децентралізації, і медичної реформи. Наша спільна і головна задача, уряду, мене, нардепа, який представляє в парламенті мажоритарний округ №64, керівника області Ігоря Гундича, – зробити так, щоб кошти платників податків, з яких формується дорожній фонд, надійшли в область і були максимально використані за призначенням, а кількість відремонтованих кілометрів доріг була максимально велика, - зазначив Арешонков.

Підготувала Алла Яковенко

Вернуться назад