Сьогодні, 21 липня, у Житомирі презентували перший в Україні проєкт «Безпечна школа», спрямований на реалізацію системи інфекційної безпеки у навчальних закладах. Ініціатором цього проєкту під назвою
«Альтернатива є – безпечна школа» стала відома підприємиця, засновниця громадської організації «Житомир, зроби голосніше»
Людмила Зубко. Відома житомирянка маючи вже досвід подібних ініціатив, прагне, щоб ефективний, а головне безпечний навчальний процес в місті і в усій країні розпочався вчасно. Варто зазначити, що «Протоколами щодо безпечного функціонування закладів загального харчування», розробленими за ініціативи Людмили Зубко, скористалося Міністерство охорони здоров’я, і завдяки їм вже у травні змогли відчинитися ресторани та кафе. І більше мільйона людей по всій Україні повернулися на роботу.
«Сьогодні ми маємо бути чесними з усіма, і з вчителями, і з батьками, і з дітьми. Що змінилось на сьогодні, чи зник вірус? Ні, ми продовжуємо з ним жити. Дистанційне навчання: ми готові далі бути в ньому? Ні. Чи готові ми прийти до школи і вчитися так, як вчилися до карантину? Звісно, ні. Чи готові наші батьки залишити роботу, звільнитися, або піти за свій рахунок і сидіти з дітьми? Звісно, ні. Хочу сказати і за тих дітей, які не мають доступу до інтернету, і відповідно навчання у них на дуже низькому рівні. Тому виникає питання, чи ми можемо піти до школи оффлайн. Звісно, так. Альтернатива є, і ми маємо зробити цю школу безпечною», - зазначила Людмила Зубко.
Стартував новий проєкт у Житомирській загальноосвітній школі «Сяйво», де група епідеміологів та інфекціоністів Національної експертної групи з інфекційного контролю (NEGIC) на чолі з лікарем-епідеміологом Андрієм Александріним, провели перший етап роботи – ретельний аудит навчального закладу.
«На сьогоднішній день, на жаль, від держави ми поки що не бачимо конкретних кроків, які будуть мінімізувати поширення інфекційних захворювань. Більш того, коли ми два місяці всією країною просиділи в карантині, ми бачили, що в розвинутих країнах саме під час карантину відпрацьовувалися заходи інфекційної безпеки в дитячих садочках, в школах в лікувальних закладах, на робочих місцях. В нашій країні ми цього не побачили», - розповів Андрій Александрін.
Безпосередньо реалізація «Безпечної школи» передбачає декілька етапів роботи:• ретельний аудит навчального закладу з точки зору інфекційної безпеки ;
• розробка програми з інфекційної безпеки;
• навчання персоналу, дітей та батьків;
• моніторинг і контроль за дотриманням правил.
За словами Андрія Александріна, лише комплексний підхід та дотримання усіх правил усіма учасниками навчального процесу дозволить досягти потрібного результату, тому важливо, щоб і діти, і батьки, і вчителі розуміли усю відповідальність та наслідки.
«Ми повинні всі розуміти, що мікроорганізми не живуть в нашому світі, це ми живемо в світі мікроорганізмів, і якщо ми будемо постійно намагатися знищити їх, вони еволюційно є більш стійкими ніж людство. Тому наше питання – це навчитися співіснувати з мікроорганізмами, і саме головне – це навчити співіснувати наших дітей», - зазначив
Андрій Александрін.
В свою чергу
директор школи «Сяйво» Галина Шостенко подякувала за участь у проекті. Вона очікує на рекомендації від експертів щодо організації безпечного навчального процесу для дітей.
«У мене двоє школярів другий і третій клас, я можу сказати , що це було дуже і дуже важко, тому що кожного дня у нас виділялося біля чотирьох годин», - розповіла про досвід дистанційного навчання житомирянка Вікторія Алєксєєнко, мама трьох дітей. Тому вона сподівається, що все ж таки діти підуть до школи і всі вимоги будуть дотримані.
Наразі у ініціаторів проекту є трохи більше місяця, щоб створити у Житомирі «золотий стандарт» інфекційної безпеки в школі, для того, щоб потім приклад поширювати на всі інші заклади. Усі напрацювання та протоколи будуть передані уряду, для подальшого використання по всій країні. Людмила Зубко переконана, що результатом проекту має стати зниження до 90% інфекційних ризиків в школах.