DataLife Engine > Топ-новини > Юрій Олійник: Поліція – рівновіддалена від усіх політичних сил і працює на забезпечення законності виборчого процесу
Юрій Олійник: Поліція – рівновіддалена від усіх політичних сил і працює на забезпечення законності виборчого процесу27.08. Разместил: yuriy |
На цьому керівник поліції Житомирщини наголосив 27 серпня під час прес-конференції, організованої спільно з громадською мережею ОПОРА. Темою зустрічі було забезпечення законності та правопорядку під час місцевих виборів.
Начальник Головного управління Нацполіції області розповів про визначальний принцип роботи правоохоронців у період виборчих баталій – політичну нейтральність та націленість на забезпечення чесності та прозорості процесу: - Поліція – рівновіддалена від усіх політичних сил. При цьому ми відкриті до діалогу з журналістами, громадськими організаціями, активістами, іншими громадянами. Важливим є і момент недопущення втягнення поліції у виборчий процес. Крім того, звертаю вашу увагу на необхідність перевіряти інформацію перед її оприлюдненням для уникнення маніпулятивних ситуацій, а такі, безсумніву, будуть. Працівники поліції стежитимуть за дотриманням правопорядку та виборчого законодавства і під час агітаційного періоду, і під час волевиявлення громадян на виборчих дільницях. Крім того, очільник ГУНП розповів про налагоджений механізм співпраці з громадською мережею «ОПОРА» у питаннях як фіксації, так і попередження можливих порушень. Відповідаючи на запитання журналістів Юрій Олійник розповів про визначену законом відповідальність за порушення виборчого законодавства. Так, кримінальним діянням вважається: - перешкоджання здійсненню виборчого права, роботі виборчої комісії чи діяльності офіційного спостерігача (ст. 157 ККУ); - надання неправдивих відомостей до органу ведення Державного реєстру виборців або несанкціоноване втручання в роботу Держреєстру виборців (ст.158 ККУ); - незаконне використання виборчого бюлетеня, голосування виборцем більше ніж один раз (ст.158-1 ККУ); - незаконне знищення виборчої документації (ст.158-2 ККУ); - фальсифікація, підроблення, викрадення, пошкодження або знищення виборчої документації, печатки виборчої комісії (ст. 158-3 ККУ); - порушення таємниці голосування (ст.159 ККУ); - порушення порядку фінансування політичної партії, передвиборної агітації ( ст. 159-1 ККУ); - підкуп виборця (ст.160 ККУ). Адміністративна ж відповідальність передбачена за порушення права громадянина на ознайомлення зі списком виборців, за незаконну агітацію, зокрема в «день тиші», за виготовлення агітаційних матеріалів кандидатів (листівки, білборди, друковані ЗМІ) без належного їхнього оформлення тощо. У свою чергу, координатор громадської мережі ОПОРА у Житомирській області Тарас Чмут розповів журналістам про організацію спостереження за виборчим процесом та механізми виявлення і фіксації порушень: - Як показала практика попередніх кампаній, найбільше, до 60%, виявлених фактів, пов’язані з недотриманням нормативних вимог розміщення агітаційних матеріалів. Ще до 20% - це порушення регламенту в роботі комісій різного рівня, у більшості вони не впливають на кінцевий результат і продиктовані або необізнаністю громадян, або намаганням прискорити роботу, але все ж вони не відповідають нормам Закону. Також Тарас Чмут ознайомив журналістів з календарем перебігу виборчої кампанії та пояснив, чому політична реклама, яка нині заполонила не лише Житомирщину, не може поки розглядатись як агітаційна. Також спікери прес-конференції відповіли й на інші питання представників мас-медіа, запевнивши, що подібні зустрічі продовжаться й надалі Вернуться назад |