DataLife Engine > Топ-новини > Володимир Піньковський: Прогнози на першу сесію 8 скликання Житомирської обласної ради

Володимир Піньковський: Прогнози на першу сесію 8 скликання Житомирської обласної ради


26.11. Разместил: yuriy
27 листопада має відбутися ( хоча вже і переносилась) перша сесія Житомирської обласної ради 8 скликання, дату планували перенести на не визначений період, але несподівано виявилося, що все таки домовилися!

Причина одна і, як завжди банальна: йшла\йде активна кулуарна дискусія, домовленості, договірняки, стосовно керівництва свією структурою органів місцевого самоврядування на Житомирщині. Мова йде не тільки про голову обласної ради та заступників, а і про посаду секретаря Житомирської міської ради, голови та заступників новоутворених Житомирського, Бердичівського, Новоград-Волинського і Коростеньського районів. Всі ці питання звели та зв’язали в один клубок, в один гордієв вузол, а наразі потрібно його вміло розплутати або одним махом розрубати!

Обране в якості депутатів партійне керівництво вище перерахованих структур в певній мірі розуміє, що без тісної співпраці і кооперації з обласною радою, міським головою Житомира, головами новоутворених районів, в скрутний сьогоднішній час можна швидко втратити те, що вже надбано, вибудовувалось роками і десятиліттями, в тому числі, і політичний капітал та підтримку!

Отож, ситуація наступна: Секретерам Житомирської міської ради має бути особа від партії «Слуга народу», але не Віктор Євдокимов. Думаю, як варіант, це буде особа жіночої статі, це традиційно для Житомира і комфортно саме для С.Сухомлина. Всі попередні обіцянки і прогнози, а їх було не мало, втрачають свою актуальність, в звязку з фактичними результатами виборі та колосальною проблемою в міському бюджеті на сьогодні, а це дефіцит понад 100 мільйонів, який буде «успішно» перенесений на 2021 рік, і який буде мати стійку тенденцію до збільшення. Правда, з цим погоджуються не всі, бо не обішлось без істерик та звинувачень у зраді від тих ( а їх було декілька осіб), хто вже звикся з роллю Секретара міської ради, побачив себе в якості ведучих сесії міської ради, в затишному кабінеті з новими меблями, доступом до бюджетних та управлінських справ та іншими багаточисельними преференціями від влади.

Однозначно, Житомирській міській раді потрібен надійний звязок з партією влади в Верховній Раді, Кабінеті Міністрів і Офісі Президента, бо без цього, наші справи з субсидіями, субвенціями, дотаціями та іншими «пряниками» від органів центральної державної влади будуть зведені до мінімума!

Правда, посада секретаря в міській раді «розмінюється» не тільки на теоретичні можливості, а і на реальні посади в новоутвореному Житомирському районі, а саме: Олександр Блощинський, вже еск-голова Богунської райради та член виконкому, нині обраний депутатом Житомирської районної ради від сухомлинсько\філатовської Пропозиції та має (згідно домовленостей), очолити цей орган, а його заступником планується обрати Олександра Дубенцова (зять В.Бенівського), нанішнього ще голову Черняхівської РДА, а нині обраного депутатом від Слуги народу!

Виходячи з цих домовленостей, до більшості в обласній раді мовчазно додається фракція партії «Пропозиція» з її 6 мандатами, яка, як би то, не буде претендувати на домінуюче управління та не складає опозицію, а навпаки, є частиною більшості під керівництвом Слуги народу! Правда, ні я, ні особи, які хоть трохи знаються на місцевій політиці та її персонах не вірять, що Ігор Гундич, який до цього був головою ОДА та паралельно керував і обласною радою одночасно (а це ще потрібно так вміти), згоден на таку роль, хоча, на словах, безумовно скаже про це і кивне головою на знак згоди.

Чому погодиться, бо добре розуміє і бачить всю кадрову слабкість створюваної конструкції в обласній раді, прогнозовану немічність в прийнятті рішень, по суті- тупиковість ситуації, яка, при загальному тренді на падінні довіри до слуг довго не протримається і влада сама впаде, потрібно буде тільки вчасно нагнутися і підібрати, і я не сумніваюсь, а вірю, що нагнуться, а якщо буде необхідно то і нагнуться кого потрібно, і підберуть цю саму владу!

Прислівя про те, що угоди укладаються аби їх порушувати, як ніколи доречне в цій ситуації.

Варто не забувати, що Ігор Гундич, є фактичним, стабільним і надійним членом фінасово- політичного угруповування на Житомирщині в особі Геннадія Зубка, Сергія Сухомлина, Олександра Рабіновича, Борислава Розенбрата, по суті, є пятим пальцем на долоні, а якщо потрібно то і в стиснутому кулаці, який здатен і готовий на багато, і дуже багато передбачуваних і не передбачуваних для суспільства і ситуативних партнерів речей…

І так, повернемося до формування керівництва обласної ради, ситуація на сьогодні наступна: в якості голови позиціонується Володимир Федоренко від Слуг народу. Першим заступником планується обрати Олега Дзюбенка, депутата облради попереднього скликаня, директора Малинського лісгоспу, нині обраного депутата від партії Наш край, який не погано знається на бюджетних процесах і управлінню. На посаду заступника розглядають кандидатуру Сергія Крамаренка, нині першого заступника облради, але тут є проблеми, бо радикали і сам Олег Ляшко, на центральному рівні, ну дуже вже в жорсткій опозиції до зеленої влади, а тим більше після програшу Ляшка на мажоритарному округу до ВР на Чернігівщині. Розглядається і кандадатура на заступника від ОПЗЖ, це в першу чергу може бути Петро Козенюк, який очолював виборчий штаб цієї партії, хоча варіант не остаточний, бо потребує узгодження і по партійній і по коаляційній лінії! Не виключено, що в керівництво облрадою може кандидувати і Дмитро Крапачов від Батьківщини, бо сама Юлія Володимирівни після фізичної реінкарнації та чергової зміни іміджу розглядається на роль антикризового менеджера і другої посади в українській державі в тандемі і жорсткому протистоянні по всім лініям: Зеленський-Тимошенко проти Медведчука-Порошенка!

Також тут присутня і персона Ірини Костюшко, яка вже давно внутрішнє переросла тільки роль депутки, а претендує на керівні посади в обласній раді.

Доволі тривала невизначеність в формування обласної ради породжує, як рухи зовні так і в середині депутатського корпусу. В попередній публікації на цю тему, я писав, що йде формуванні більшості не тільки по фракціям, а і по сталим інтересам та давнім дружнім зв’язкам . Так, вже доволі чітко прогрядаються контури неформального обєднання депутатів з різних партій, які не бажають бути мовчазними свідками кулуарних домовленостей, а самі конструюють і моделюють контури та бачення своєї обласної ради. Така неформальна група вже має біля 1\4 частини депутатського корпусу( +- 15 штиків), і якщо заручитися підтримкою тих, кого взагалі не беруть в розрахунок при формуванні керівництва облради, а це: ЄС-9 мандатів, За майбутнє- 7, можливо завжди вільні радикали- 4, то це також хоча і крихка але більшіть, яка може обрати і свого голову ради, і інше керівництво ради.

Думаю, що такі лідери формальних і неформальних утворень, як то вже згаданий Ігор Гундич, Олександр Рабінович, Віктор Развадовський і Ко, не будуть спокійно спостерігати, як формується обласна рада на їх очах, а беруть і будуть брати саму активну, а то і визначальну участь!

Так і хочеться перефразовуючи класика запитати: з ким Ви, на сьогодні, майстри закулісної гри?

Звісна річ, що окрім керівництва обласною радою є ще сім постійно діючих комісії, які, по суті і визначають основну практичну діяльність обласної ради. Це також ласі шматки колективної відповідальності\ безвідповідальності, що безумовно є, завжди було, і буде предметом торгу! Також численні контракти та призначення купи управлінь\директорів\керівників комунальних підприємств і низки закладів, що вирішується не тільки на формальному конкурсі, а і в першу чергу в кабінетах керівництва та на засіданнях профільних комісій. І такі перші призначення вже відбулися в особі Олександра Кондратюка, як начальника управління екології та природніх ресурсів облдержадміністрації. Подейкують, що це креатура Ігоря Ходака, як одного з очільників Нашого краю.

Як ми бачимо, проблем в формуванні керівництва обласної радою достатньо, так завжди було, є , і буде, але потрібно шукати ефективні шляхи вирішення, бо без цього, головній структурі в області не уникнути серйозних конфліктів, а то і потрясінь!

Як один з дієвих варіантів, це розширення кількості заступників з двох до трьох, а то і чотирьох. Це виправдано, адже передбачається поступова передача повноважень від ОДА до обласної ради, а це додаткові заняття та напрямки роботи. Також не варто забувати про доволі самостійну діяльність новостворених ОТГ. З ними потрібно постійно працювати і комунікувати, як і з новоутвореними 4 районами в нашій області. Практика трьох заступників вже неодноразова застосовуваласть в роботі облради в минулі періоди.

В кінці 90-х років третім заступником голови був для багатьогх напевно забутий Радецький С.І., а років з 15 тому назад цю посаду очолював Рудницький П.П. Отож, поле для розширення коаліціянтів є, посади можуть бути, в тому числі і збільшення кількості депутатських комісій з 7 до 8, а то і 9.

І на останок, і як завжди: без широкого висвітлення по публічному формуванні керівництва обласної ради, ми як завжди будемо приречені та вузько-користі та закулісні договірняки, що в підсумку не піде ні на користь самого керівництва, ні на стан справ в Житомирський області.

Володимир Піньковський
політолог

Вернуться назад