Як стало відомо
https://ruporzt.com.ua/, сьогодні, 6 листопада 2023 року, відбулася Конференція високого рівня з нагоди запровадження оновлених принципів державного управління.
У заході взяли участь представники 23 країн. Від України були присутні Міністр Кабінету Міністрів України Олег Немчінов та заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України Олег Войтович.
Під час заходу учасники були ознайомлені зі змінами в Принципах державного управління від 2023 року.
Принципи державного управління — це комплексна система стандартів, що відображає цінності та поведінку, яких громадяни та бізнес очікують від сучасного державного управління. Вони були розроблені, щоб скеровувати відомства у справах розширення Європейського Союзу та політики сусідства в їхніх реформаторських зусиллях, спрямованих на усунення недоліків у державному управлінні та виконання вимог ЄС щодо однієї з «основ» процесу вступу. Принципи були розроблені Програмою SIGMA, спільною ініціативою ЄС та ОЕСР, що фінансується ЄС, на запит Європейської Комісії. Принципи ґрунтуються на чинних актах acquis ЄС, правових інструментах ОЕСР, інших міжнародних стандартах, а також на передовій практиці держав-членів ЄС та ОЕСР.
Структура Принципів державного управління представлена у 6 напрямах державного управління, 32 принципах та 270 підпринципах. Принципи окреслюють цінності, поведінку та результати, тоді як підпринципи надають більш детальні вказівки щодо того, як досягти цих результатів і забезпечити належну управлінську спроможність. Отже, напрямки державного управління наступні:
- Стратегія (уряд забезпечує стратегічне бачення та лідерство для гнучкого, інноваційного та постійно вдосконалюваного державного управління, здатного реагувати на нові виклики);
- Формування і координування політики (уряд гарантує, що політика та бюджети узгоджені, ефективно плануються, узгоджуються всім урядом, впроваджуються, контролюються та оцінюються відповідно до чітко визначених цілей політики. Міністерства розробляють узгоджену державну політику у рамках відкритого, заснованого на широкій участі процесу, спираючись на обґрунтовані факти та аналіз);
- Державна служба та управління людськими ресурсами (державні службовці діють професійно, порядно та нейтрально. Їх набирають і просувають по службі на основі заслуг і рівних можливостей, і для ефективного виконання своїх завдань вони мають відповідні компетенції);
- Організація, підзвітність та нагляд (організація державного управління є ефективною та дієвою на всіх рівнях державного управління. Органи державного управління є відкритими та прозорими та застосовують чітко визначені внутрішні та зовнішні механізми підзвітності. Сильні наглядові органи захищають права громадян та інтереси суспільства);
- Надання послуг та цифровізація (органи державного управління ставлять користувачів у центр і надають високоякісні та легкодоступні послуги онлайн і особисто усім особам і підприємствам. Цифровізація дає змогу приймати рішення на основі даних, уможливлює ефективні та дієві процеси, а також високоякісні та доступні послуги);
- Управління державними фінансами (органи державного управління планують та управляють державними фінансами, щоб забезпечити їх сталість і прозорість і уможливити досягнення цілей політики. Механізми контролю, закупівель і нагляду діють для забезпечення ощадливого, ефективного та результативного використання державних ресурсів, які розподіляються на всіх рівнях державного управління).
Окрім цього, для ефективного впровадження цінностей, викладених у кожному Принципі, вирішальними є передумови, а саме:
- належна законодавча база (як первинне, так і вторинне законодавство);
- усталена інституційна та організаційна структура з чітко визначеними обов’язками, а також належними спроможностями відповідальних установ;
- працівники, що володіють необхідними навичками, на своїх місцях за підтримки належного керівництва;
- орієнтація на результати для громадян та бізнесу;
- рішення уряду ґрунтуються на надійних доказах та даних;
- систематичні моніторинг і оцінювання ефективності для створення циклу навчання та зворотного зв’язку;
- організаційна культура впроваджує всередині організацій бажані цінності та поведінку;
- управління змінами.