DataLife Engine > Україна > МОН: Підсумки роботи за 2020 рік у сфері вищої освіти

МОН: Підсумки роботи за 2020 рік у сфері вищої освіти


31.12. Разместил: yuriy
У 2020 році набули чинності зміни до ЗУ «Про вищу освіту», зокрема щодо вимог до керівників ЗВО, ліцензування, дуальної освіти, міждисциплінарності та дотримання академічної доброчесності. Крім того, відбувалося тестування й аналіз недоліків системи фінансування університетів, затверджено 70 нових компетентнісних освітніх стандартів, розпочато пілотування дуальної форми навчання, визначено ключові напрями розвитку вищої освіти до 2031 року.

«Упродовж року робота команди МОН була спрямована на розроблення низки важливих нормативно-правових актів щодо підвищення рівня якості вищої освіти, створення передумов для її доступності та популяризації в суспільстві. Попри труднощі, які були зумовлені поширенням коронавірусної хвороби, нам вдалось успішно провести вступну кампанію з дотриманням всіх протиепідеміологічних заходів. Вступники з тимчасово окупованих територій цьогоріч отримали можливість вступу до будь-якого університету і це, безперечно, ще один крок на шляху реінтеграції цих територій. Наразі в Міністерстві розроблена стратегія, яка визначатиме розвиток вищої освіти на найближчі десять років – маємо амбітні плани щодо впровадження прогресивних змін, які ще більше наблизять нас до європейських стандартів та цінностей», – зазначив Сергій Шкарлет, Міністр освіти і науки України.

З-поміж усіх подій, що відбулись у сфері вищої освіти у 2020 році, можна виділити найважливіші:

набули чинності зміни до ЗУ «Про вищу освіту»;
розроблено проект Стратегії розвитку вищої освіти до 2031 року;
затверджено 70 нових освітніх стандартів – 29 для ОС «Бакалавр» та 41 для ОС «Магістр»;
розпочато пілотування дуальної форми освіти в українських ЗВО в партнерстві з малим, середнім та великим бізнесом;
тривала активна робота з енергомодернізації будівель закладів вищої освіти;
успішно пройшла вступна кампанія 2020;
було розширено можливості для вступників з ТОТ;
запрацювала нова система фінансування університетів;
впроваджена індикативна собівартість навчання за контрактом;
Україна підтвердила свою активну участь у Болонському процесі та долучилася до ухвалення Римського Міністерського Комюніке.
Зміни до ЗУ «Про вищу освіту» зробили можливим спрощення процедур ліцензування та визначили можливість встановлення чітких КПІ для ректорів. Відтепер також посилена відповідальність за недотримання академічної доброчесності та передбачено на рівні закону застосування технологій ЗНО для вимірювання результатів навчання, здобутих на бакалаврському рівні, а також для атестації здобувачів вищої освіти.

Запровадження дуальної форми навчання під час освітнього процесу та оновлення освітніх стандартів має з часом максимально наблизити рівень знань та навичок випускників вишів до вимог ринку праці.

З урахуванням результатів проведення цьогорічної вступної кампанії напрацьовані зміни до Умов прийому на 2021 рік. Наразі документ вже заюстовано й розпочалася підготовка до організації наступної вступної кампанії: проведено всеукраїнську онлайн-нараду з представниками закладів вищої освіти щодо організації вступу у 2021 році.

За результатами аналізу функціонування нової системи фінансування державних закладів вищої освіти, яка була вперше застосована цього року, МОН зібрало та опрацьовує пропозиції щодо вдосконалення формули розподілу коштів.

У 2020 році Україна також брала активну участь у Болонському процесі, який визначає пріоритети Європейського простору вищої освіти, в такий спосіб підтверджуючи свою орієнтацію на європейські стандарти та цінності. Разом з іншими країнами Болонського процесу Україна долучилась до ухвалення Римського Міністерського Комюніке, яке визначило пріоритети вищої освіти на наступні 10 років.

Нагадаємо, що Уряд схвалив постанову Кабінету Міністрів України «Про заснування стипендії Кабінету Міністрів України за видатні заслуги у сфері вищої освіти».

Вернуться назад