DataLife Engine > Україна > Проведено державний фінансовий аудит використання коштів державного бюджету на первинну медичну допомогу населенню

Проведено державний фінансовий аудит використання коштів державного бюджету на первинну медичну допомогу населенню


20.01. Разместил: yuriy
За результатами аудиту встановлено низку проблемних питань.

1. Жодними нормативними актами Національній службі здоров’я України не надано повноважень здійснювати контроль за повнотою надання закладами охорони здоров’я послуг з первинної медичної допомоги.

2. Нормативними актами не передбачено тимчасової деактивації декларацій осіб, які виїхали за кордон та не сплачують в Україні податків і не потребують медичної допомоги. Як наслідок Національна служба здоров’я України витрачає бюджетні кошти в завищених розмірах шляхом оплати послуг із надання цим особам первинної медичної допомоги.

3. Брак належного обміну інформацією між електронними системами Національної служби здоров’я України та надавачів первинної медичної допомоги зумовлює відсутність належного контролю за виконанням посадових обов’язків лікарями, з якими укладено декларації. Зазначене призвело до зайвої сплати Національною службою здоров’я України коштів на загальну суму 1,1 млн гривень.

4. Електронна взаємодія центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я з Державним реєстром актів цивільного стану громадян не здійснюється, інформація про фізичних осіб в електронній системі охорони здоров’я оперативно не оновлюється, а верифікацію здійснюють працівники Національної служби здоров’я України шляхом порівняння даних, отриманих на письмові запити, ручним способом, що призводить до невчасної деактивації в системі декларацій осіб, які померли.

5. Послуги з первинної медичної допомоги, за які сплачує Національна служба здоров’я України, передбачають проведення певного переліку лабораторних та інструментальних діагностичних досліджень.

Водночас збір інформації у надавачів первинної медичної допомоги засвідчив, що є низка медичних закладів, в яких пацієнтам лабораторні дослідження проводилися в лабораторіях лікувально-профілактичних закладів вторинного рівня, які у 2018–2019 роках фінансувалися з місцевих бюджетів. Договори про відшкодування лабораторіям наданих послуг не укладалися, фактично ці послуги виконувалися за рахунок коштів місцевих бюджетів за наявності їх оплати коштом державного бюджету.

6. Лікар, який замінює під час відпустки та з інших причин лікаря, з яким громадяни уклали декларації, не може через електронну систему охорони здоров’я надати пацієнтові направлення до інших спеціалістів з медичної допомоги та виписати електронний рецепт на лікарські засоби і вироби медичного призначення. Зазначене негативно впливає на якість та своєчасність надання медичних гарантій пацієнтам.

7. Немає єдиного механізму організації надання первинної медичної допомоги, у пацієнтів деяких закладів виникають складнощі з отриманням медичної допомоги, насамперед після закінчення часу прийому пацієнтів, а також у вихідні, святкові та неробочі дні.

Для поліпшення ефективності використання бюджетних коштів та покращання якості надання громадянам України послуг з медичної допомоги, Держаудитслужба за результатами державного фінансового аудиту надала Міністерству охорони здоров’я України та Національній службі здоров’я України пропозиції нормативно-методологічного, організаційного та фінансового характеру.

Вернуться назад