Як повідомили Інтернет-порталу
Рупор Житомира в Прес-службі Житомирської облдержадміністрації, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.09 № 632 розпорядженням голови облдержадміністрації Юрія Забели затверджено обласну програму розвитку внутрішньої торгівлі на період до 2012 року.
Головною метою Програми є реалізація єдиної державної політики щодо створення сприятливих умов для стабілізації та розвитку внутрішньої торгівлі в області на 2009 - 2012 роки.
Основні завдання Програми:
задоволення потреби населення, зокрема малозабезпечених верств, у високоякісних товарах та послугах, запобігання необґрунтованому зростанню цін на споживчому ринку, в тому числі на соціально значущі продовольчі товари;
розвиток і зміцнення торгівлі як ефективного каналу реалізації товарів і послуг, її інфраструктури з метою збільшення конкуренції, боротьби з тіньовим товарообігом;
стимулювання технічного прогресу в торгівлі, впровадження нових технологій в торговельному обслуговуванні і в ресторанному сервісі;
сприяти у реалізації державної політики у дотриманні соціальних стандартів та гарантій, пов’язаних із діяльністю та розвитком внутрішньої торгівлі;
поліпшення іміджу робітничих професій у сфері торгівлі;
участь у створенні належної законодавчої, нормативної бази, запровадження сучасних стандартів торговельного обслуговування населення області;
стимулювання всіх видів інвестицій для структурної перебудови торговельної сфери та розвитку її інфраструктури;
сприяння подальшому розвитку підприємництва у сфері торгівлі;
забезпечення зайнятості населення.
Реалізація заходів Програми надасть можливість:
мінімізувати негативний вплив світової фінансової кризи на розвиток внутрішньої торгівлі та економіку області;
підвищити ефективність механізмів державного регулювання діяльності та розвитку внутрішньої торгівлі;
створити умови для детінізації торговельної діяльності, забезпечити фінансову стабільність і зростання ефективності результатів господарської діяльності торговельних підприємств;
збільшити вклад торгівлі та ресторанного господарства у зростання ВВП;
провести структурну перебудову мережі роздрібних та оптових торговельних підприємств та закладів ресторанного господарства, враховуючи потреби різних категорій населення;
створити ефективні канали реалізації товарів та послуг;
ліквідувати неорганізовані та стихійні форми торгівлі, в тому числі несанкціоновані ринки тощо;
збільшити обсяги інвестицій у розвиток сфери внутрішньої торгівлі і ресторанного господарства, суміжні з торгівлею галузі;
створити умови для забезпечення продуктової і цінової стабільності;
забезпечити адекватний рівень захисту споживачів, контроль за якістю товарів та послуг;
поліпшити імідж робітничих професій у сфері торгівлі та збільшити внесок у забезпечення зайнятості населення області.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів суб’єктів господарювання та інших джерел.
Довідково: [color=#660000][/color]Розпорядження голови облдержадміністрації від 12.11.09 №360 «Про затвердження обласної програми розвитку внутрішньої торгівлі на період до 2012 року».
Наприкінці 2008 року діяльність з роздрібної торгівлі та ресторанного господарства в області здійснювали 948 підприємств (юридичних осіб) з різних видів економічної діяльності.
Торговельна мережа області, що належить юридичним особам, налічує 1828 магазинів та 362 кіоски з торговельною площею 201,8 тис. кв. м. Із загальної кількості мережі роздрібної торгівлі 12,8% належать підприємствам - юридичним особам, решта 87,2% - фізичним особам.
За місцем розташування в містах зосереджено 54,2% об’єктів роздрібної торгівлі, в сільській місцевості – 45,8%. На 10 тис. населення області припадає 17 підприємств роздрібної торгівлі та 1559 кв. м торговельної площі магазинів.
У галузі ресторанного господарства області працює 651 підприємство - юридична особа (на 48,3 тис. посадочних місць) та 905 об’єктів фізичних осіб. За місцем розташування мережа ресторанного господарства в містах складає 50,1%, в сільській місцевості – 49,9%. На 10 тис. населення припадає 5 підприємств ресторанного господарства та 373 посадкових місця.
Станом на 01.01.09 в області функціонувало 69 ринків на 23,5 тис. торгових місць загальною площею 585,8 тис. кв. м, переважна частина якої відводилася під торгівлю (459,4 тис. кв. м або 78,4%).
За товарною спеціалізацією більшість ринків належить до змішаних - 53 (76,8%), крім того функціонують 2 продовольчих (2,9%) і 14 непродовольчих (20,3%) ринків.
Із загальної кількості ринків 26 (37,7%) належать системі споживчої кооперації. Кількість торгових місць на них складає 15,9 тисяч (67,5%), загальна площа – 376,2 тис. кв. м (64,2%), з неї відведена під торгівлю – 327,8 тис. кв. м (71,4%).