DataLife Engine > Влада > ОПОРА визнала Житомирську міську раду публічною на 49% - результати дослідження

ОПОРА визнала Житомирську міську раду публічною на 49% - результати дослідження


21.12. Разместил: yuriy
Громадянська мережа ОПОРА сьогодні презентувала результати вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування. Порівняльне дослідження проводиться четвертий рік.

У 2016 році Житомирська міська рада знову увійшла до категорії міст з низьким рівнем публічності, посівши 18 (з 22) місце – 49% із 100% у рейтингу публічності органів місцевого самоврядування, таку ж рейтингову позицію публічності міська рада мала у 2014 році (18 місце, 43%). А у порівнянні з 2015 роком, рейтинг публічності Житомирської міської ради знизився на 7 позицій (11 місце – 53%). Знизився у порівнянні з 2015 роком, але вищий, ніж у 2014 році показник публічності міського голови (52% у 2016 році, 56% у 2015 році, 44% у 2014 році). Показник публічності виконавчих органів має аналогічні коливання (52% у 2016 році, 68% у 2015 році, 45% у 2014 році). Хоча показник публічності депутатів покращився (43% у 2016 році, 36% у 2015 році, 40% у 2014 році), але це останнє рейтингове місце у 2016 році.

Низький рівень публічності міського голови Житомира (17 місце з 22) пов’язаний з багатьма факторами, серед яких відсутність на сайті міської ради інформації про помічників та радників міського голови, відсутня інформація про процедуру запису жителів міста на прийом до міського голови, про процедуру прийому міським головою громадських організацій, ініціативних груп, релігійних організацій. Не регулярно, не оперативно, не систематично висвітлюється інформація про діяльність міського голови на сайті міськради. Міський голова здійснює прийом громадян лише 4 години на місяць, позитивно, що є інтернет приймальня, але відповіді на такого типу звернень громадян не є офіційними, потрібно звертатись особисто, щоб отримати паперову версію відповіді, яка є офіційним варіантом. Нормативні документи Житомирської міської ради оприлюднюються на офіційному сайті із порушенням строків, а у певних випадках взагалі відсутні. Також відсутні у вільному доступі протоколи засідань конкурсної комісії про результати конкурсів на заміщення вакантних посад, відсутній Стратегічний план сталого розвитку міста Житомира, відсутня програма соціально-економічного розвиту міста на середньостроковий період (5 років), у повному об’ємі генеральний план міста Житомира (хоча позитивним є те, що консультації з громадськістю щодо внесення змін до Генплану міста проводяться у соціальній мережі), все це ускладнює можливість інформування мешканців про концептуальні документи міста. Оприлюднений на веб-сайті Статут територіальної громади міста Житомира є не чинним, оскільки не має державної реєстрації. І хоча система управління якістю ДТСУ ISO 9001-2001 була запроваджена у 2009 році, сертифікат втратив свою чинність з 8.10.2012 року. На офіційному сайті ради функціонує система пошуку інформації, але вона є край незручною та не функціонуючою.

Відсутність на веб-сайті процедури запису на прийом до керівників виконавчих органів, послідовного та однакового підходу до оприлюднення інформації про їх діяльність створює перешкоди для оперативного та неускладненого доступу громадян до інформації про порядок функціонування виконавчих органів. Земельні торги в м. Житомирі востаннє проводилися в 2012 році. Разом з тим, регуляторна політика в місті відбувається у відповідності до вимог закону. Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів публікуються вчасно та містять всю необхідну інформацію. Аналіз регуляторного впливу актів також вчасно оприлюднюються на веб-сайті Житомирської міської і в газеті «Місто». На веб-сайті Житомирської міської ради оприлюднено не усі звіти виконавчих органів, але оприлюднено інформацію про видатки з міського бюджету, про зміни, які вносились до нього. Також в достатній мірі є інформація про власне виконавчі органи та їх керівників, декларації заступників міського голови, повноваження виконкому, нормативно – правові акти та інша інформація. Але не публікується у окремому розділі інформація щодо формул розрахунку тарифів на комунальні послуги, не оприлюднюються перелік укладених виконкомом та комунальними підприємствами договір на виконання підрядних робіт та суми таких угод, також не оприлюднено перелік об’єктів комунальної власності, їх фінансова звітність, реєстр боргових зобов’язань суб’єктів господарювання комунальної власності територіальної громади. Не розміщено на сайті міськради набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. Сайт міської ради має незручну систему навігації та не забезпечує можливість повноцінного користування людей з обмеженими фізичними можливостями (зокрема, зі слабким зором). Немає окремого порталу відкритих даних. Відмінно налагоджена робота ЦНАПу, але немає окремого сайту ЦНАПу, що не дає можливість мешканцям міста мати «окремий кабінет», який дозволяє отримувати адміністративні послуги онлайн. Таким чином, виконавчі органи Житомира мають низький рівень публічності та посідають 16 рейтингове місце із 22 міст.
Індекс публічності депутатського корпусу Житомирської міської ради становить 43%, 22 місце з 22. На сайті міської ради відсутні контактні дані депутатського корпусу (телефони, адреси електронної пошти, адреси сторінок у соціальних мережах, посилання на офіційні сайти депутатів), немає адрес, режиму роботи громадських приймалень депутатів. У вільному доступі відсутня інформація про біографії депутатів, їх фото, майнові декларації. На сайті міськради відсутня інформація про межі округів та депутатів, які закріплені за відповідними округами. Хоча в міській раді діє електронна система голосування, інформація про реєстрацію депутатів на пленарних засідань відсутня. Незадовільним є також стан оприлюднення інформації про депутатські фонди, про виконання депутатами доручень виборців, про депутатські запити. Не усі депутати оприлюднили декларації про доходи у 2015 р. Аудіо трансляція та відео трансляція пленарних засідань міської ради ведеться приватним телеканалом. Але на веб-сайті не доступні аудіо і відео записи усіх пленарних засідань міської ради. Фіксується вкрай занизька активність депутатів щодо ініціювання громадських обговорень з актуальних проблем територіальної громади, а також підзвітність депутатського корпусу Житомирської міської ради. Відсутність відповідних документів на веб-сайті раді не дозволяє проконтролювати змістовність звітування депутатів перед виборцями, порівняти результативність різних депутатів, визначити стан виконання передвиборчих програм.
Рекомендації:
- Провести модернізацію сайту міської ради;
- Отримати сертифікат системи управління якістю ДТСУ ISO 9001-2001;
- Провести державну реєстрацію Статуту міста;
- Започаткувати роботу сайту ЦНАПу;
- Розмістити на сайті міської ради інформацію про депутатський корпус (біографію, фото, мапу округів, за якими закріплені депутати, адреси громадських приймалень, майнові декларації);
- Оприлюднити інформацію про звіти депутатів та звіти про використання коштів депутатських фондів.

Вернуться назад