DataLife Engine > Актуально > «ДЕШБОРД»: найбільші видатки на 1 учня у школі Лугинського району

«ДЕШБОРД»: найбільші видатки на 1 учня у школі Лугинського району


06.06. Разместил: yuriy
4 червня 2019 року на сайті Міністерства фінансів України вперше представлено аналітику щодо бюджетних видатків на загальну середню освіту у розрізі кожного місцевого бюджету та кожної школи – інтерактивний «Дешборд». Проаналізовано дані щодо 14,8 тис. окремих шкіл, у яких навчаються 3,9 млн учнів, та працюють 425 тис. учителів. Загальні видатки цих шкіл 2018 р. склали 82,8 млрд гривень. Середні витрати по країні на підготовку одного учня в 2018 році склали 21,3 тис. грн на рік.

Аналіз, зокрема, показав, що в окремих районах та ОТГ середні видатки на навчання одного учня перевищують середні по країні в декілька разів. Такий розрив у сумах (близько 106 тис грн на учня в одному з районів Житомирської області та трохи більше 8 тис грн на учня в одній з ОТГ Львівської області) свідчить про різну ефективність використання бюджетних коштів на потреби загальної середньої освіти.

Декілька цікавих фактів:

5 територіальних одиниць з найбільшими середніми видатками на 1 учня в 2018 році:

Лугинський район Житомирської області - 105,9 тис. грн
Любарський район Житомирської області - 81,9 тис. грн
Полонський район Хмельницької області - 75,4 тис. грн
Чорнухинський район Полтавської області - 71,7 тис. грн
Томаківський район Дніпропетровської області - 70,5 тис. грн
5 територіальних одиниць з найменшими середніми видатками на 1 учня в 2018 році:

Кам’янка-Бузька ОТГ Львівської області - 8,3 тис. грн
Благовіщенська ОТГ Запорізької області - 10,0 тис. грн
Клеванська ОТГ Рівненської області - 9,5 тис. грн
м. Ірпінь Київської області - 10,9 тис. грн.
м. Ізмаїл Одеської області - 12,2 тис. грн
Зважаючи на вище зазначене, Асоціація міст України звертає увагу, що найбільш ефективне використання коштів освітньої субвенції спостерігається в містах обласного значення та ОТГ, де забезпечено оптимальну мережу закладів освіти. Це свідчить про необхідність продовження реформи з децентралізації влади.



У свою чергу, АМУ вітає ведення Мінфіном інтерактивної аналітики, що дозволить здійснювати аналіз залежності видатків на освіту від наявної мережі закладів освіти, зокрема порівнювати:

кадрову політику органів місцевого самоврядування щодо кількості педагогічних та непедагогічних працівників;
кількість класів та учнів;
фактичну наповнюваність класів у закладах освіти;
видатки на функціонування закладу освіти (загальний фонд) по роках;
видатки на 1 клас та 1 учня та ін.

Вернуться назад