DataLife Engine > Актуально > «ДЕШБОРД»: найбільші видатки на 1 учня у школі Лугинського району
«ДЕШБОРД»: найбільші видатки на 1 учня у школі Лугинського району06.06. Разместил: yuriy |
|
4 червня 2019 року на сайті Міністерства фінансів України вперше представлено аналітику щодо бюджетних видатків на загальну середню освіту у розрізі кожного місцевого бюджету та кожної школи – інтерактивний «Дешборд». Проаналізовано дані щодо 14,8 тис. окремих шкіл, у яких навчаються 3,9 млн учнів, та працюють 425 тис. учителів. Загальні видатки цих шкіл 2018 р. склали 82,8 млрд гривень. Середні витрати по країні на підготовку одного учня в 2018 році склали 21,3 тис. грн на рік.
Аналіз, зокрема, показав, що в окремих районах та ОТГ середні видатки на навчання одного учня перевищують середні по країні в декілька разів. Такий розрив у сумах (близько 106 тис грн на учня в одному з районів Житомирської області та трохи більше 8 тис грн на учня в одній з ОТГ Львівської області) свідчить про різну ефективність використання бюджетних коштів на потреби загальної середньої освіти. Декілька цікавих фактів: 5 територіальних одиниць з найбільшими середніми видатками на 1 учня в 2018 році: Лугинський район Житомирської області - 105,9 тис. грн Любарський район Житомирської області - 81,9 тис. грн Полонський район Хмельницької області - 75,4 тис. грн Чорнухинський район Полтавської області - 71,7 тис. грн Томаківський район Дніпропетровської області - 70,5 тис. грн 5 територіальних одиниць з найменшими середніми видатками на 1 учня в 2018 році: Кам’янка-Бузька ОТГ Львівської області - 8,3 тис. грн Благовіщенська ОТГ Запорізької області - 10,0 тис. грн Клеванська ОТГ Рівненської області - 9,5 тис. грн м. Ірпінь Київської області - 10,9 тис. грн. м. Ізмаїл Одеської області - 12,2 тис. грн Зважаючи на вище зазначене, Асоціація міст України звертає увагу, що найбільш ефективне використання коштів освітньої субвенції спостерігається в містах обласного значення та ОТГ, де забезпечено оптимальну мережу закладів освіти. Це свідчить про необхідність продовження реформи з децентралізації влади. У свою чергу, АМУ вітає ведення Мінфіном інтерактивної аналітики, що дозволить здійснювати аналіз залежності видатків на освіту від наявної мережі закладів освіти, зокрема порівнювати: кадрову політику органів місцевого самоврядування щодо кількості педагогічних та непедагогічних працівників; кількість класів та учнів; фактичну наповнюваність класів у закладах освіти; видатки на функціонування закладу освіти (загальний фонд) по роках; видатки на 1 клас та 1 учня та ін. Вернуться назад |