DataLife Engine > Обласні новини > Овруцький ІРЦ працює для дітей з особливими освітніми потребами з трьох ОТГ
Овруцький ІРЦ працює для дітей з особливими освітніми потребами з трьох ОТГ11.10. Разместил: yuriy |
|
В Овруцькому інклюзивно-ресурсному центрі вже проводять корекційні заняття з дітьми з особливими потребами та здійснюють паралельно комплексну оцінку дітей, батьки яких звернулися до центру. За результатами комплексного обстеження фахівцями ІРЦ в Овруцькому районі 9 дітей цьогоріч пішли до першого класу на інклюзивне навчання.
![]() Про роботу Овруцького інклюзивно-ресурсного центру спілкувалися з директором закладу Мариною Гаврильцовою. - Коли почав працювати Овруцький ІРЦ? - З 21 серпня почали проводити комплексні обстеження дітей з особливими освітніми потребами, щоб діти могли піти до першого класу в школи за потреби. За заключеннями наших фахівців до першого класу на інклюзивне навчання пішли дев’ять дітей. - Скільки дітей наразі обслуговує центр? - Комплексне обстеження за зверненнями батьків в ІРЦ пройшли 45 дітей, з якими з жовтня проводимо корекційні заняття. Ми обслуговуємо територіально дітей одразу з трьох ОТГ: Овруцької, Народицької та Словечанської. Усі 45 дітей були обстежені фахівцями центру, для кожного розроблені плани корекційних занять, які проводимо в нашому центрі. За потреби педагоги виїжджають до школи чи садочка. Наразі такі заняття за розкладом відбуваються щодня, а комплексну оцінку нових дітей спеціалісти здійснюють щочетверга. - Які фахівці у штаті інклюзивно-ресурсного центру? - Вузькопрофільних спеціалістів поки що в центрі п’ять: два психологи, дефектолог, логопед та медична сестра. Медсестра проводить процедури лікувального масажу. - З якими проблемами зверталися до ІРЦ батьки дітей? - В першу чергу для дітей з особливими потребами потрібно розробити план корекційних занять для їх розвитку та навчання. Найбільше на території діяльності Овруцького центру дітей з порушеннями розумової та мовленнєвої діяльності. Це діти не лише шкільного віку, але й дошкільнята. Логопед з ІРЦ буде виїжджати на заняття до садочку в Овручі в логопедичну групу. - У якому приміщенні розташований центр, які кабінети вже оформлені відповідним обладнанням? - Овруцький ІРЦ займає перший поверх садочку в місті Овручі. Адже перший поверх – принципово важливий для розташування таких закладів, щоб була доступність для дітей з обмеженими можливостями. Поки відкрито і функціонує кабінет ЛФК, три кімнати для індивідуальних занять, кабінет масажу. Плануємо ще створити методичний кабінет, кімнату для групових занять та ресурсну кімнату. - Яким обладнанням забезпечені? - У нас дуже багато наочних матеріалів для роботи фахівців з дітьми, проведення діагностичних та корекційних занять. У кабінеті ЛФК встановлена шведська стінка, реабілітаційні бруси, басейн з кульками, будиночок зі спортивних матів. Обладнаний кабінет медичної сестри масажною кушеткою. Є дитячі столи та стільчики, меблі для спеціалістів, шафи. Крім того, для роботи використовуємо два планшети, два ноутбуки, багатофункціональний пристрій. Провели мережу Інтернет. - Чи всіх дітей з особливими освітніми потребами охопили, які територіально відносяться до ІРЦ? - На інклюзивному навчанні таких 66 дітей по трьох ОТГ. Ми ще не всіх знаємо. Наразі проводимо інформаційну роботу по закладах освіти, відвідуємо батьківські збори, розповідаємо про центр. ![]() За інформацією та кваліфікованою допомогою батьки можуть звернутися до Овруцького інклюзивно-ресурсного центру за адресою: м. Овруч, вул. Б. Хмельницького, 32, приміщення ДНЗ №10. Нагадаємо, що 10 жовтня Президент України Петро Порошенко підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг». В Житомирській області вже створено 29 інклюзивно-ресурсних центрів. Довідково. Інклюзивно-ресурсний центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження. Завдання центру: 1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо програми навчання; 2. надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами; 3. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання; 4. надання консультативно-психологічної допомоги батькам. Вернуться назад |