DataLife Engine > Обласні новини > У Бердичеві розпочне роботу спеціальний клас для дітей з особливими освітніми потребами
У Бердичеві розпочне роботу спеціальний клас для дітей з особливими освітніми потребами17.04. Разместил: yuriy |
|
Кожна дитина має право на якісні та гарантовані освітні послуги у своїй громаді. У відповідь на запити і потреби сімей, які виховують дітей, що потребують особливої підтримки, вже восени 2025 року в Бердичеві, Фастові та Стрию запрацюють спеціальні класи для дітей з особливими освітніми потребами. Вони функціонуватимуть на базі закладів загальної середньої освіти. Ініціативу впроваджено в межах Всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з ООП», який реалізується на базі закладів загальної середньої освіти за підтримки Міністерства освіти і науки України та благодійного фонду «Люмос Україна». Мета ініціативи — створити систему, у якій кожна дитина почуватиметься невіддільною частиною суспільства та зможе реалізувати свій потенціал у комфортному та безпечному середовищі поруч із домом. Проєкт базується на чотирьох основних засадах, які допоможуть зробити навчання ефективним і комфортним для кожної дитини: інклюзивний підхід до навчання; оновлений зміст освіти з урахуванням індивідуальних потреб дитини; підготовка педагогів для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами; дієва корекційно-розвиткова робота. Уже 02–04 квітня відбулися перші зустрічі освітніх експертів із батьками майбутніх учнів спеціальних класів. До обговорення також долучилися адміністрації шкіл, представники управлінь освіти та керівники інклюзивно-ресурсних центрів. Серед ключових тем — підвищення компетентностей педагогів для роботи з дітьми, які мають інтелектуальні, соціоадаптаційні труднощі, а також складні порушення розвитку. Батьки також наголосили на важливості: створення безпечного та комфортного середовища у школах; залучення кваліфікованих асистентів учителя та вихователя; адаптації навчальних програм під індивідуальні потреби кожної дитини; доступу до психологічної підтримки — як для дітей, так і для батьків; організації груп продовженого дня та підготовки дітей до шкільного навчання. Усі зауваження та побажання батьків експерти проєкту візьмуть до уваги, щоб розробити найкращі рішення для роботи спеціальних класів з урахуванням реальних потреб та можливостей дітей з особливими освітніми потребами. Проєкт має стати моделлю для подальшого масштабування в інших громадах України. Це дасть змогу дітям залишатися вдома, у своїй рідній громаді, а родинам — самостійно обрати оптимальний варіант навчання відповідно до потреб та можливостей своєї дитини. Навчання у спеціальних класах — лише один із таких варіантів. Вернуться назад |