DataLife Engine > Обласні новини > Психологічний супровід обдарованої молоді на Житомирщині

Психологічний супровід обдарованої молоді на Житомирщині


31.01. Разместил: yuriy
Нещодавно у місті Новограді-Волинському відбувся міський етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, представлених талановитими учнями навчальних закладів міста в рамках Малої академії наук України. Наступним етапом стане представлення найкращих робіт на обласному етапі. Психологічний супровід обдарованих учнів, їх підготовка до участі в конкурсі-захисті – важливий напрямок роботи соціально-психологічної служби міста.

Психологічний супровід обдарованої молоді на Житомирщині


30 січня на базі інформаційно-методичного центру відбувся навчальний тренінг для потенційних учасників обласного етапу МАН, метою якого було вироблення у учнів стратегії та тактики поведінки під час підготовки до захисту наукової роботи, підвищення самооцінки, рівня впевненості у своїх силах, допомога у самопізнанні, розвитку своїх кращих якостей, а також актуалізація почуття власної гідності та навичок подолання страху, невпевненості.

Конкурс, публічний виступ, оцінювання та порівняння особистих якостей людини з іншими – це завжди важке випробовування для психіки, особливо для чутливої психіки обдарованої дитини. Саме тому, заступник завідувача ІМЦ, психолог С.В.Філанчук, намагалася запропонувати учням такі вправи, які налаштовують на прийняття себе, які допомагають дитині побачити свої сильні сторони, розвивають комунікативні навички та розкривають секрети успішного публічного виступу.

Психологічний супровід обдарованої молоді на Житомирщині


Тренінг пройшов у невимушеній та дружній атмосфері. Дев'ятнадцять учнів з НВК, колегіуму, СШ №4, ЗОШ №2,3,6,9 та 10, змогли відчути себе командою переможців, вони були дуже активними учасниками, продукували цікаві ідеї та висловлювали креативні думки.

Варто зауважити, що такі слова як «наукова робота», «презентація», «виступ», «конкурс» співвідносяться у дітей із приблизно 40% негативних асоціацій. Частина дітей вважають, що перемога – це результат везіння, хоча більшість зауважили, що це, насамперед, важкий труд та цілеспрямована кропітка робота. Цікавими були думки і стосовно того чи варто порівнювати себе з іншими… Тренер, в свою чергу, наголосила, що, на думку психологів, бажання порівнювати себе з іншими – шлях до незадоволення та заниженої самооцінки. Важливо знати і бачити свої сильні сторони, оцінювати те, яких успіхів та вершин ти досяг сьогодні у порівнянні із вчора.

С.В.Філанчук надала учням конкретні рекомендації щодо побудови та наявності трьох обов'язкових складових публічного виступу, психологічні поради щодо зняття нервового напруження перед виступом, способів контролю страху, поради до складання виступу, успішного його завершення тощо
Важливим для учнів є також управління часом, вміння визначати пріоритети з метою оптимальної організації виконання всіх поточних справ, яких у дітей, які гарно і старанно вчаться, завжди набагато більше, ніж вони здатні осягнути. Отож, практичний психолог ознайомила учнів із структурою квадрату Д.Ейзенхауера, що дозволить їм влучно розставити свої пріоритети.

Психологічний супровід обдарованої молоді на Житомирщині


Підводячи підсумки тренінгового заняття, учні висловлювали подяку і наголошували на тому, що таке невимушене заняття принесло їм багато користі, додало впевненості у собі і бажання досягти омріяного успіху.

Працівники ІМЦ, в свою чергу, бажають юним науковцям успіхів, перемог, а також душевної рівноваги і задоволення собою!

Вернуться назад