DataLife Engine > Огляд преси > Хто засіватиме інформаційне поле області?
Хто засіватиме інформаційне поле області?03.03. Разместил: yuriy |
Нинішнє правове і фінансове становище комунальних засобів масової інформації, їх роль і внесок у формування громадської думки, в утвердженні інформаційної безпеки в регіони й країні обговорено на нараді в облдержадміністрації редакторів районних газет за участю заступника голови ОДА Миколи Черненко, першого заступника голови облради Петра Рудницького, заступника начальника головного фінансового управління ОДА Сергія Гаращука і керівників обслуговуючих пресу структур.
Доповідачем з цього питання виступила начальник управління ОДА у справах інформації Тетяна Осницька. У своєму виступі вона зазначила, що Житомирщина має солідний недійний потенціал, він здатний активно впливати на всі сфери суспільного життя, забезпечувати інформаційний супровід питань соціального та економічного розвитку регіону, держави. На 1 січня в області зареєстровано 266 друкованих видань. Постійно виходить у світ 90 газет і журналів. До комунальної власності належить 28 часописів, решта ─ приватні видання, газети громадських, політичних, релігійних організацій та різних фондів. Разовий тираж місцевих друкованих видань торік становив 750 тисяч примірників. Комунальні газети виходять накладом у 120 тисяч примірників. За показником насиченості преси на тисячу населення Житомирщина займає одне з перших місць в Україні. З поміж районних газет найбільший наклад у цьому році мають «Малинські новини» (10,2 тис.), Новоград-Волинська «Лесин Край» (9,7 тис.) і Овруцька «Зоря» (8 тис.) Їх редакції добилися самоокупності випуску газет і своєї праці, забезпечують себе необхідними засобами. Редакції решти районних газет мають серйозні фінансові проблеми і в нинішніх умовах не можуть вижити без підтримки співзасновників ─ райдержадміністрацій і районних рад. Та керівники багатьох районів залишають це питання без уваги і не підписують з редакціями угоди на співпрацю. Редактор Барановської районної газети «Слово Полісся» Анатолій Стрільчук розповів, який вихід з становища знайшла її редакція ─ вона укладає угоди на висвітлення діяльності платіжеспроможних сільських і селищних рад. Головний редактор обласної газети «Житомирщина» Дмитро Панчук поділився досвідом запровадження режиму економії в редакції на період фінансово-економічної кризи, зазначив, що держава не виробила правил і заходів для захисту засобів масової інформації. Ряд виступаючих, а саме редактори газети «Малинські новини» Іван Вознюк, Черняхівської ─ Олег Бездітко, критично оцінили співпрацю з державним підприємством «Укрпошта» у передплатній кампанії і поширенні друкованих видань. У багато сіл Малинського району, за словами І.Вознюка, газети, інша кореспонденція доставляються раз у тиждень. Начальник Житомирської філії УДППЗ «Укрпошта» Олександр Нечипорук повідомив, що багато сільських відділень стали збитковими, доводиться їх закривати. Натомість створюються пересувні відділення зв’язку, які мають обслуговувати вже малолюдні села. Редактор Житомирської райгазети «Сільське життя» Валерій Іванівський в усіх негараздах звинуватив місцеву «помаранчеву владу». За його баченням, вона не професійна. Підсумовуючи роботу наради, заступник голови ОДА Микола Черненко підкреслив, що місцевим органам влади без тісної співпраці з колективами муніципальних газет «не вдасться успішно розв’язати всі соціально важливі проекти, забезпечити інформаційну безпеку людей». Редакціям важко виконати своє призначення. Він наголосив: «Місцеві органи влади мають виробити ефективні методи спілкування зі ЗМІ, повною мірою забезпечити конституційне право кожного громадянина на інформацію. А це право має і той, хто живе у найвіддаленішому селі» За підсумками наради визначені доручення тим структурам, яким належить працювати на інформаційному полі області. Вернуться назад |