DataLife Engine > Огляд преси > Житомир: Дімонт пообіцяв розглянути лист екс-начальника УСБУ в області

Житомир: Дімонт пообіцяв розглянути лист екс-начальника УСБУ в області


29.12. Разместил: yuriy
На контролі - ТТУ
ПРОГНОЗ ДВОРІЧНОЇ ДАВНОСТІ СПРАВДИВСЯ
М.ДІМОНТ ПООБІЦЯВ РОЗГЛЯНУТИ ЛИСТ
ЕКС-НАЧАЛЬНИКА УСБУ В ОБЛАСТІ

Лист колишнього начальника УСБУ в Житомирській області Василя Сітара голові ОДА Юрію Забелі , датований 13 грудня 2007 року, нарешті (!) стане предметом розгляду на засіданні другої спеціальної обласної комісії з вивчення причин фінансової кризи трамвайно-тролейбусного управління - запевнив автора цих рядків голова зазначеної комісії, заступник голови облради Михайло Дімонт.

Спершу Михайло Зельманович, як, до речі, і його попередник - заступник голови ОДА Володимир Дебой (очолював першу комісію), намагався переконати, що немає сенсу продовжувати засідання комісії. Мовляв, все давним-давно зрозуміло: в бідах ТТУ винувата міська влада.

На добрий десяток публікацій "Міста", в яких йшлося про дещо інші причини боргової прірви ТТУ, ніхто з обласних посадовців не реагував. Або, принаймні, робили вигляд, що не помічають виступів газети. Це, на жаль, популярне нині ставлення до критики в ЗМІ, можливо, замовчало б істину й цього разу.

На щастя, спеціалісти обласної СБУ, як з'ясувалося, ще до початку циклу газетних публікацій, після ретельного аналізу господарсько-фінансової діяльності ТТУ і надання йому державної субвенції прийшли до висновку, що "головною причиною цього (глибокої фінансової кризи підприємства - авт.) є неадекватний підхід відповідальних осіб облдержадміністрації до розподілу бюджетних коштів, що виділяють в якості субвенції на відшкодування витрат пасажироперевізників з перевезень пільгових категорій населення"...

За цими показниками, говориться в листі В.Сітара, "Житомир знаходиться значно нижче середньоукраїнського рівня. Так, в 2006 році в м.Житомирі на одне пільгове перевезення виділено 11 коп., в середньому по Україні - 36,7 коп., в першому півріччі 2007 року по Україні - 47,2 коп., в м.Житомирі - 17,2 коп.".

Аналітики обласного УСБУ ще в грудні 2007 р. цілком точно спрогнозували теперішню ситуацію в ТТУ: "Скрутне фінансово-економічне становище трамвайно-тролейбусного управління та його постійне недофінансування, - підсумував В.Сітар, - ставлять під питання можливість подальшого функціонування в місті електротранспорту, послугами якого найбільше користується малозабезпечена частина населення (пенсіонери, студенти, учні та інші, що становить 94,1% всіх пільговиків міста та прилеглих населених пунктів) та свідчить про наявність передумов до припинення діяльності підприємства, що, в свою чергу, може викликати обурення та масові протести, як з боку працівників ТТУ, так і пасажирів". І знизу листа "демократичне": "Надаємо в порядку інформування".

Це - той рідкісний випадок, коли мимоволі проймаєшся ностальгією за епохою тоталітарної доленосності КДБ. У прес-службі УСБУ в області пояснили, що відповідь на листи "в порядку інформування" не є обов'язковою. А практика подальшого розподілу держсубвенції облфінуправлінням залишилась незмінною. Понад це один із заступників голови ОДА привселюдно говорить, що саме субвенціями з перевезення пасажирів-пільговиків зацікавлюють приватних автоперевізників підвозити до шкіл дітей із віддалених сіл. Але в природі не існує механізму подібного перерозподілу державних коштів, тож залучення субвенції на виконання обласної програми "Шкільний автобус" є нецільовим їх використанням, що має тягнути за собою кримінальну відповідальність.

Згода Михайла Дімонта, завдяки його очевидному більш поважному ставленню до обласного УСБУ, повернутися до дворічної давності листа В.Сітара вселяє надію, що пошук справжніх причин хронічного недофінансування ТТУ, можливо-таки, зрушить з "мертвої точки".

Наразі кондуктори електротранспорту ще не одержали зарплату за жовтень. Нещодавно одна з кондукторів, мати трьох дітей, аби примусити виплатити їй зароблене, подала заяву на звільнення і піде ставати на облік у міську службу зайнятості. Всього для виплати зарплати по 1 грудня ТТУ потрібно не менше 3 млн.грн. Борг за банківський кредит залишається той же - 13 млн.грн.

Вернуться назад