DataLife Engine > Україна > Впровадження цифрових дозволів ЄКМТ: головне з засідання Групи з автомобільного транспорту
Впровадження цифрових дозволів ЄКМТ: головне з засідання Групи з автомобільного транспорту08.10. Разместил: yuriy |
6-7 жовтня 2025 року відбулось засідання Групи з автомобільного транспорту Європейської Конференції Міністрів Транспорту. Засідання було присвячене запуску нової цифрової системи електронних дозволів ЄКМТ на міжнародні перевезення вантажів. На засіданні всі країни Групи – понад 40 держав – мали можливість обговорити досвід підготовки країн та перевізників до впровадження нової системи. Україну, зокрема, представляли Катерина Онищенко, керівниця Управління міжнародних автомобільних перевезень Мінрозвитку та Валерій Кулик-Куличенко, Заступник Голови Укртрансбезпеки з питань цифрового розвитку. Важливо, вже з 1 листопада 2025 року для автомобільних перевізників стане доступна для наповнення інформації основна система. Саме цією системою будуть користуватись автомобільні перевізники, що виконують перевезення за дозволами ЄКМТ. Під час засідання було обговорено застосування перехідного періоду з моменту початку використання цифрової системи ЄКМТ. Група ухвалила рішення, що Секретаріат Міжнародного Транспортного Форуму підготує узагальнені рекомендації в координації з країнами-членами системи для контролюючих органів всіх країн. У першу чергу вони будуть стосуватись несистемних помилок при заповненні бортового журналу в цифровій системі ЄКМТ. Водночас кожна країна-учасниця звернеться до своїх контролюючих органів з проханням запровадити щонайменше на 3 місяці толерантний період під час перевірок здійснення перевезень на підставі дозволів ЄКМТ. Разом з тим, закликаємо перевізників уважно заповнювати кожне перевезення в системі. Окрім цього, Україна підтримала необхідність обміну API, що дозволить інтегрувати дані з Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки до цифрової системи ЄКМТ. Наразі це рішення не реалізовано, однак Україна одна із небагатьох країн, яка підтримала таку необхідність Не менш важливо, що наразі Україна знаходиться на першому місці за активністю з тестування системи серед інших держав. Закликаємо перевізників, які ще не отримали доступ до тестової системи, звернутись до Укртрансбезпеки за отриманням такого доступу. На email, вказаний у ліцензійній справі, перевізники отримали лист для реєстрації МТФ (лист від EDI-request@itf-oecd.org). Якщо листа не було — заповніть інформацію у гугл-формі за посиланням. Знайти інструкцію використання системи можна за вказаним посиланням. Нагадаємо: у разі, якщо автомобільний перевізник вже користується тестовою системою, з 1 січня вона буде не доступна і всі дані мають бути перенесено в основну систему. Під час засідання також були обговорені практичні питання, які виникають у перевізників – публікуємо відповіді на найбільш популярні з них: Якщо перевізник має паперові дозволи квоти 2025 року і розпочне перевезення у цьому ж році, а завершить у 2026, то це перевезення також потрібно відображати у новій системі через “спеціальні помітки”. Там потрібно зазначити номер дозволу квоти 2025 року. Якщо перевезення виконується з дозволом ЄКМТ з обмеженням по країнах, які встановили такі обмеження, паралельно з цим виконується транзитний разовий дозвіл, то перевізник повинен у графі “спеціальні помітки” зазначити номер такого разового дозволу. Правило “3+1” розповсюджується на дозвіл ЄКМТ: тобто зміна транспортного засобу можлива тільки після закінчення поїздки. Винятком є ситуація, коли під час поїздки зламався транспортний засіб. Скасувати створену поїздку в системі можливо тільки до першої відмітки в системі пр проведений контроль. Поїздка в цифрову систему ЄКМТ має бути внесена в день завантаження відповідно до документів, які будуть на борту транспортного засобу. Система дає можливість внести дані про поїздку, але не пізніше ніж через 25 годин після її початку. Завершити поїздку в цифровій системі ЄКМТ необхідно не пізніше ніж через 12 годин після її завершення. У цифровій системі можливо редагувати дані про поїздку, але якщо внесено інформацію про перший крок (дозавантаження/розвантаження), то дані по цьому кругорейсу вже змінити неможливо. Скасувати поїздку в цифровій системі можливо, але якщо не було здійснено заходів контролю. Система дозволяє вносити лише таку комбінацію поїздки: завантаження в різних місцях – розвантаження в одному місці. У випадках, коли під час однієї й тієї ж поїздки товари завантажуються в кількох місцях і розвантажуються в одному, у системі є опція «зібрані товари». У випадках, коли під час однієї й тієї ж поїздки товари завантажуються в одному місці та розвантажуються в кількох місцях, то є обція є опція додавання "Кроків". Також, Секретаріатом МТФ в листопаді буде проведено тренінги для автомобільних перевізників онлайн, тому слідкуйте за анонсами та не втратьте можливість якісно підготуватись до змін. Секретаріат також розробив алгоритм у разі кібератак на систему та інших технічних проблем. Якщо система не буде працювати, то в такому випадку автомобільному перевізнику необхідно буде звернутись до національного органу і повідомити про виникнення проблеми щодо роботи системи. Вернуться назад |