DataLife Engine > Влада > У Житомирі відбулося громадське обговорення профільної реформи старшої школи
У Житомирі відбулося громадське обговорення профільної реформи старшої школи02.12. Разместил: yuriy |
![]() Сьогодні, 02 грудня у Житомирському державному університеті імені Івана Франка відбулося громадське обговорення реформи старшої школи. Подія була організована за ініціативи Міністерства освіти і науки України у партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» та за сприяння Житомирської ОВА. Спікери заходу: Дмитро Завгородній – заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, трансформацій і цифровізації. Валентина Полторак – заступниця голови ГО DOCCU, менеджерка проєкту DECIDE. Наталя Арендарчук – заступниця начальника Житомирської ОВА. Наталя Осипович – директорка Департаменту освіти і науки Житомирської ОВА. Реформа старшої школи є частиною оновлення системи загальної середньої освіти за концепцією «Нова українська школа» (НУШ). Основні зміни заплановано запровадити до 2027 року: Профільна середня освіта (10–12 класи) буде поділена на два напрями: Академічний: поглиблене вивчення предметів для підготовки до вступу у вищі навчальні заклади. Професійний: акцент на здобуття практичних навичок і підготовка до ринку праці. Створення нової мережі закладів освіти: Академічні ліцеї, що будуть відокремлені від початкових шкіл і гімназій, забезпечать профільне навчання, інтегровані курси й предмети, які відповідатимуть потребам учнівства. Ліцеї проводитимуть активну профорієнтаційну роботу. Охоплення трьох рівнів освіти: Повна загальна середня освіта. Професійно-технічна освіта. Фахова передвища освіта. Основні питання обговорення: Передумови впровадження реформи старшої школи. Суть нововведень та змін у системі освіти. Моделювання мережі закладів, що забезпечуватимуть профільну освіту в Житомирській області. Моделі фінансування та управління мережами. План для Житомирської області Попередньо затверджений план формування мережі закладів передбачає: 61 академічний ліцей у 51 територіальній громаді. 4 ліцеї обласного підпорядкування. 35 професійних ліцеїв і коледжів, які з 2027 року забезпечуватимуть здобуття профільної освіти. Цей план ще буде коригуватися за результатами обговорень. Мета реформи: Створення сучасної системи освіти, яка відповідатиме потребам дітей і сучасним викликам. Завдяки цій реформі старша школа стане більш гнучкою, профільованою та орієнтованою на майбутнє, що сприятиме розвитку учнів і відповідатиме вимогам суспільства. Вернуться назад |