DataLife Engine > Новини > Зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 р. № 684 «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів»

Зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 р. № 684 «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів»


09.08. Разместил: yuriy
Зміни до постанови Кабінету Міністрів України  від 13 вересня 2017 р. № 684 «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів»

На часі зміни до порядку ведення обліку дітей дошкільного та шкільного віку, вихованців закладів дошкільної освіти та учнів закладів загальної середньої освіти. Питання обліку дітей особливо актуалізувалося з початком воєнної агресії рф, з уведенням на території нашої держави правового режиму воєнного стану та пов’язаним з цими подіями демографічним рухом територією України та за її межі. Також зміни в порядку ведення обліку дітей зумовлені цифровізацією в системі освіти.

Порядок ведення обліку дітей на сьогодні регламентується постановою КМУ від 13 вересня 2017 р. № 684, проте у зв’язку із зазначеними вище сучасними викликами в системі освітнього управління на громадському обговоренні знаходиться проєкт постанови Кабінету Міністрів України щодо змін в Порядку обліку дітей дошкільного та шкільного віку. Тому звертаємо увагу, що документ доступний за покликанням на сайті Міністерства освіти і науки України.
До порядку ведення обліку дітей пропонуються такі зміни:

- Внесення до переліку нових основних термінів. Поняття «відповідальні працівники», визначення якого конкретизує перелік відповідальних осіб за здійснення обліку, зокрема це: працівники закладів освіти, органів управління у сфері освіти, територіальних органів Національної поліції та служб у справах дітей. Також визначено поняття хто такі «діти неохоплені навчанням» – це діти шкільного віку, які повинні здобувати загальну середню освіту, але не здобувають її в будь-якій з форм, що визначена законодавством, у тому числі учні, які не відвідують навчальні заняття у закладі освіти протягом 10 робочих днів підряд з невідомих або без поважних причин.

- Автоматизація та цифровізація ведення обліку дітей. На відміну від чинного порядку, у якому відповідальна особа формує та веде реєстр дітей шкільного віку та кількісний облік дітей дошкільного віку, у новій редакції облік повинен здійснюватися з використанням Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту (далі – АІКОМ) шляхом внесення, накопичення, актуалізації, обробки, аналізу та узагальнення інформації про дітей дошкільного та шкільного віку, вихованців і учнів, у тому числі дітей неохоплених навчанням. Накопичення та актуалізація інформації в профілі дитини здійснюється шляхом: електронної інформаційної взаємодії між АІКОМ та інформаційними системами, визначеними статтею 74-1 Закону України «Про освіту»; внесення інформації до профілю дитини відповідальними працівниками у випадках, визначених цим Порядком.

- Зміни в переліку необхідних даних про дитину. Зокрема для ведення обліку в АІКОМ опрацьовується профіль дитини, що містить інформацію про її: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності); дату і місце народження; громадянство; свідоцтво про народження (серію та номер), інший документ, що посвідчує особу та громадянство; місце, форму здобуття освіти (заклад освіти чи сім'я (у випадку здобуття освіти у сімейній формі) та рік навчання (клас (група)); місце проживання чи перебування.

- Визначення функцій та обов’язків відповідальних працівників (працівники закладів освіти, працівники органів управління у сфері освіти, працівники органів Національної поліції та служби у справах дітей).

- Визначення рівня відповідальності за ведення обліку дітей. Відповідальні працівники закладів освіти несуть дисциплінарну відповідальність за невнесення, несвоєчасне внесення або внесення недостовірної інформації про дитину під час створення або актуалізації інформації у профілі дитини.

- Механізм повернення дітей до навчання. Відповідальність за створення пошукових запитів щодо дітей, неохоплених навчанням, та проведення діяльності, пов’язаної із їхнім поверненням, покладатиметься не на працівників закладів освіти, а на працівників органів Національної поліції та служби у справах дітей.

Нагадуємо, що на території Житомирської області контроль за веденням обліку дітей шкільного віку органами управління освітою органів місцевого самоврядування здійснює управління Державної служби якості освіти у Житомирській області відповідно до визначених повноважень.
Крім того, питання обліку дітей дошкільного, шкільного віку, вихованців та учнів є одним із питань аналізу діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти, здійснення якого також належить до повноважень Державної служби якості освіти України та її територіальних органів. Станом на зараз управлінням Служби із зазначеного питання вже проведено 2 аналізи діяльності відповідно двох органів місцевого самоврядування та їх структурних підрозділів з питань освіти, за результатами якого сформовані висновки та рекомендації й оприлюднено на офіційному вебсайті Державної служби якості України.

Зауваження та пропозиції до проєкту постанови прийматимуть у довільній формі до 14 серпня 2023 року на електронну адресу roksolana.shvadchak@mon.gov.ua

Вернуться назад