МОН презентує досягнення інклюзивної освіти у 2020 році
29.12 23:05
У 2020 році у сфері інклюзивного навчання було підготовлено 17,2 тис. асистентів вчителя для роботи в інклюзивних класах, вперше з бюджету профінансовано закупівлю обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів.
«З-поміж пріоритетів команди МОН – забезпечення якісною освітою дітей з особливими освітніми потребами. Цього року попри карантинні обмеження, спричинені COVID-19, ми змогли зберегти фінансування інклюзивної освіти у розмірі 504 млн грн, розширили можливості забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП. Тобто сучасними гаджетами та корекційними засобами такі учні тепер можуть користуватися і вдома. Розширено і сам перелік допоміжних засобів – відповідні зміни внесено до наказу МОН. Вперше впроваджено мобільний застосунок АС «ІРЦ» для допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами. Розвиток цифрової інклюзії та впровадження Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти до 2030 року – важливі завдання, що стоять перед командою МОН», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Протягом 2020 року:
розроблено проект Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти до 2030 року; понад 150 тис. дітей пройшли обстеження в ІРЦ; функціонує 18 687 інклюзивних класів, навчанням охоплено 30,9 тис. дітей з особливими освітніми потребами; розроблено методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини); підготовлено для роботи в інклюзивних класах 17,2 тис. асистентів вчителя; вперше з бюджету профінансовано закупівлю обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів; розширено можливості забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП; підготовлено нову редакцію Положення про навчально-реабілітаційний центр; підготовлено нову редакцію Положення про спеціальну школу; розпочато перший всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти. Проект Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації направлено на погодження до до Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, Мінсоцполітики, Мінреінтеграції, Мінфіну, Мінекономіки, Національної асамблеї людей з інвалідністю тощо.
Стратегія має на меті вирішити наступні завдання:
виявити та якісно оцінити ООП у здобувачів освіти; створити умови для навчання у районах або об'єднаних громадах кожній особі відповідно до її ООП; підвищити рівень підготовленості педагогічних працівників для задоволення потреб кожного здобувача освіти; удосконалити механізми фінансування освіти осіб з ООП; забезпечити в закладах освіти умови для здобуття якісної освіти особами з ООП. Також у 2020 році стартував перший всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти, організований МОН спільно з Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія). Мета курсу – налагодження взаємодії між учасниками інклюзивної освіти незалежно від місця проживання дитини, єдність у дотриманні прав дітей та їхніх найкращих інтересів.
Також у 2020-му запроваджено серію вебінарів «Організація інклюзії в громаді». Заходи присвячено, зокрема, питанням упровадження інклюзивної освіти у садочках, школах та їхній співпраці з інклюзивно-ресурсним центром.
Нагадуємо, МОН розробило типологію освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в інклюзивних групах і класах.
RuporZT
|