Підприємництво передбачає економічну діяльність на власний розсуд та ризик. Щоб зменшити ризики, можна вибрати партнера, з яким розподілити обов’язки, інвестиційне та управлінське навантаження. Також партнери необхідні для нарощування потужностей без розширення виробництва. У цьому випадку мова йтиме про співпрацю. В обох ситуаціях питання залишається відкритим: як вибрати правильну людину у якості партнера?
Налагоджуємо співпрацюЗростання компанії часто відбувається завдяки інтеграціям у перспективні виробничі ланцюги, колабораціям із перспективними партнерами. Для налагодження контакту використовується комерційна пропозиція — короткий опис бізнесу, якісних та вартісних характеристик товару. Ознайомитися зі структурою та правилами оформлення документа можна за посиланням:
https://online.novaposhta.education/blog/komercijna-propoziciya.
Комерційна пропозиція знайомить потенційного партнера або замовника з продуктом, формує враження про бізнес та провокує на подальші дії щодо продовження комунікації. Надсилати такий документ варто лише компаніям, у яких відчувається потенціал для розвитку власного бізнесу.
Як вибрати надійного партнера?- Дослідити його ринкове положення — тривалість роботи в галузі, конкурентну позицію;
- Перевірити його юридичну чистоту та податкову історію — не варто пов’язувати власний бізнес із партнерами з сумнівною історією та фінансовими труднощами;
- Вивчити ділову репутацію — за можливістю поспілкуватися з попередніми чи теперішніми контрагентами потенційного партнера, визначити його ділову етику, стиль взаємодії.
Ділові переговори краще розбити на кілька етапів, щоб в процесі тривалого спілкування краще познайомитися та досягти порозуміння з усіх дотичних питань.
Шукаємо надійного партнера для власного бізнесуРозпочинати власну справу простіше в тандемі з кимось. Так не лише психологічно легше переживати нервовий період становлення, а й зручніше виконувати нагальні задачі. Класичний розподіл ролей у бізнес-партнерстві: ідеолог та стратег + організований прагматик. Перший генерує ідеї та будує величні плани, комунікує та залучає потрібних людей, у той час, як другий прораховує, формулює, реєструє та виконує всю іншу рутинну роботу.
Партнер у власному бізнесі має в першу чергу подобатися як людина. Не варто намагатися побудувати довірливі стосунки з особою, яка приваблює лише користю, а не людськими якостями. Такі стосунки приречені на короткотривалість та конфлікти. В ідеальних партнерів мають збігатися:
- загальнолюдські, морально-етичні принципи;
- ділові інтереси та стратегічне бачення розвитку бізнесу;
- енергетичні, часові ресурси, які можна вкласти у справу.
Відповідність цих факторів забезпечить порозуміння, рівноцінне вкладення зусиль та щире ставлення один до одного. Відповідно, щоб визначити, чи підходить особа як діловий партнер, потрібен час та спілкування у формальній та неформальній атмосфері.