На Житомирщині відбувся інноваційний конкурс за програмою «INTEL®Навчання для майбутнього». ФОТО
03.01 09:39
Педагоги міста Новограда-Волинського активно працюють над впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. Нещодавно міський інформаційно-методичний центр зібрав вчителів-новаторів, які мають багато цікавих ідей та прагнуть разом із своїми учнями досліджувати і змінювати на краще оточуючий світ на інноваційний конкурс-захист «Успішний проект - 2009» за програмою «INTEL®Навчання для майбутнього». Конкурс «Успішний проект» проходить у місті вдруге і свідчить про високий рівень, адже у минулому році аж 3 вчителя здобули перемогу на Всеукраїнському рівні!
Вельмиповажне журі Всеукраїнського конкурсу, до якого входили представники дирекції освітньої програм INTEL, Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОН України та незалежні експерти, визначили найкращим в Україні в номінації «Найкращий навчальний проект» проект Герасимчук Олени Петрівни, заступника директора ЗОШ №7, вчительки хімії з проектом "Їжа з літерою «Е»" для учнів 7, 11 класів. Найкращим проектом в номінації «Найкращий виховний проект» визнано проект Гончарук Тамари Василівні, вчительки біології колегіуму «Екологічна стежка» для учнів 5-11 класів. Ще один проект «Традиції і сучасність» для учнів 10-11 класів вчительки трудового навчання ЗОШ №3 Шишацької Катерини Станіславівниа у номінації «Найкращий навчальний проект» здобув 3 місце.
Цей значний успіх представників галузі освіти нашого міста дозволив ІМЦ провести протягом року майстер-класи для всіх педагогів, які планують уроки (виховні заходи) проводити з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Саме це дозволило цього року збільшити кількість вчителів-новаторів, які використовують інформаційні технології (ІКТ) або цікавляться цими інноваційними педагогічними підходами у навчанні та вихованні школярів. На міський етап конкурсу представлено 13 проектів з 9 шкіл міста. Конкурс-представлення викликав неабияке зацікавлення. Підтримати авторів проектів зібралось стільки бажаючих, що конференц-зала ІМЦ ледве вмістила. Найактивнішими учасниками конкурсу стали представники ЗОШ №7, 9, 10 (відповідно по 3 та 2 проекти). На конкурс були представлені реалізовані протягом 2008-2009 н.р. проекти, в яких висвітлено реально втілені у життя самостійні дослідження учнів, що мотивували учнів використовувати інформаційно-комунікаційні технології.
Власними розробками з організації проектної діяльності школярів у розв’язанні значущих у творчому плані проблем, які вимагають інтегрованих знань, дослідницького пошуку представляли вчителі: Коптійчук (НВК) проект «У родинному колі»; Дурицька О., Корнейчук Л.В. (ЗОШ №2) «СНІД»; Короленко І.Ю. (ЗОШ №3) «Казки і сучасність»; Куниця Т.М .(ЗОШ №5) «Оксиди»; Римарчук С.В.(ЗОШ №7) «Закони Ньютона»; Римарчук С.В. (ЗОШ №7) «Зупинимо мить…»; Верхоланцева С. (колегіум) «Моя рідна Житомирщина»; Рибчинська Ю.Б., (ЗОШ №6) «Шкільна газета»; Коструб (ЗОШ №9) «Хімія і косметика»; Шапран (ЗОШ №9) «Планета мого класу»; Щурова Л.М., (ЗОШ №9) «Хай чистими будуть криниці душі»; Дмитренко (ЗОШ №10) «Чи може бачити музику художник»; Капустінська (ЗОШ №10) «Хімія і екологія».
Крім того 2 проекти від нашого міста були подані освітній програмі Інтернет засобами. Надані портфоліо свідчать про те, що вчителі активно застосовують у своїй діяльності проектні форми й методи управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів. Саме проектна діяльність дає змогу переорієнтуватися на розвиток творчої особистості, перебудувати методику трансформування знань і вмінь, оволодіти технологією отримання запланованого результату і навичками проектування майбутнього навчального процесу. Така діяльність має сильний мотиваційний вплив як на учнів, так і на педагогів. Спостерігається орієнтація на особистість учителя й дитини, прагнення звільнити їх від одноманітності в суспільному бутті, сприяє істотним позитивним змінам у їх діяльності.
Інноваційний конкурс дав можливість поділитися напрацьованим досвідом, колективно оцінити результативність впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі та обговорити шляхи покращення роботи з впровадження сучасних педагогічних технологій. Учасники конкурсу та представники навчальних закладів міста погодилися з тим, що проблема покращення використання ІКТ у школах має вирішитися через збільшення кількості комп’ютерів у навчальних кабінетах, покращення якості доступу до Інтернет-ресурсів, підготовку вчителів та активне використання проектної організації діяльності школярів.
У результаті конкурсу було прийнято рішення всі роботи, в яких висвітлено реально втілені у життя самостійні дослідження учнів, що мотивували їх використовувати інформаційно-комунікаційні технології для навчання та розвитку, й ті, які відповідали вимогам Всеукраїнського конкурсу, направити до дирекції освітніх програм корпорації Intel.
RuporZT
|