Про функціонування спрощеної процедури реєстрації для громадян земельних ділянок, вирішення проблем, які виникають у ході, шляхи налагодження співпраці між органами управління юстиції, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та державними реєстраторами Державного земельного кадастру, Держземагентства - ці та чимало інших питань були обговорені під час робочої зустрічі, яка нещодавно відбулася у
Головному управлінні Держземагентства у Житомирській області.
Учасники робочої зустрічі: 6 представників Держземагентства України та
ДП «Центр ДЗК»; керівники землевпорядної служби області, 12 представників Реєстраційної служби Головного управління юстиції у області та місті, органів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно; начальники територіальних органів земельних ресурсів у районах; державні кадастрові реєстратори обговорили проблемні питання щодо реєстрації земельних ділянок, що виникають у процесі повсякденної роботи.
Нагадаємо, що з 1 січня процес реєстрації землі розділився на дві процедури. Тепер, щоб зареєструвати земельну ділянку, людина звертається до територіальних органів Держземагентства, щоб отримати документ про право власності на земельну ділянку – до Державної реєстраційної служби при управліннях юстиції. Держземагентство видає витяг з державного земельного кадастру, де описано земельну ділянку, її площу, розмір. Реєстраційна служба видає свідоцтво на право власності. На вторинному ринку землі – при посвідченні угод купівлі-продажу, дарування, спадщини, реєстрацію ділянок здійснюють нотаріуси.
Про проблеми, які виникають під час роботи, шляхи їх вирішення виступив заступник директора департаменту –
начальник відділу взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами і методологічної роботи Департаменту Державного земельного кадастру Держаземагентства України Ігор Славін.
Фахівець сконцентрував увагу на 3-х основних питаннях: опрацювання та передача даних Держземагентством до Укрдержреєстру, опрацювання та передача даних Укрдержреєстром до Держземагентства та опрацювання запитів Укрдержреєстру Держземагентством. Детальніше дані питання на прикладі схем та скріншотів роз’яснив начальник відділу супроводу автоматизованих систем та підтримки користувачів
ДП «Центр ДЗК Юрій Кайнаран.
«Сьогодні таких проблем, щоб щось взагалі не працювало і близько немає, - запевнив
начальник Головного управління Держземагентства в області Юрій Кулачок, - Кожен територіальний підрозділ функціонує та виконує свої обов’язки. У кожному підрозділі є 2-3 реєстратори, які займаються цією роботою. Передача даних, інформаційний обмін відбувається на центральному рівні – між Держземагентством і Державною реєстраційною службою . Система працює, звичайно, є деякі недоліки, але вони будуть усунені під час налагодженій співпраці. Ця робоча зустріч - великий прорив у покращенні показників, вирішення конкретних проблем, обмін досвідом, здобуття нових знань».
Відкритий діалог, аналіз поточної роботи стане запорукою того, що проблеми, які виникають під час реєстрації земельних ділянок, зведуться до мінімуму.
Довідково:
Цього року територіальні органи Держземагентства у області зареєстрували 13747 наділів та надали 7755 витягів із Державного земельного кадастру, прийняли від громадян 22991 заяв, з них: 15172 на здійснення державної реєстрації земельної ділянки та 7819 щодо надання витягів із Державного земельного кадастру. На сьогодні опрацьовано 22962 заяв громадян.