Справжній педагог завжди несе в собі дві цінності – жадобу пізнання і бажання передавати іншим пізнане. Дитині потрібно отримати дієвий досвід самовизначення в складних ситуаціях, досвід практичного ставлення до часом помилкових цілей і цінностей, досвід свободи вибору, досвід здобуття нових, сьогодні невідомих знань не від учителя-ментора, а від учителя, якого поважає, уважно слухає, з яким може щиро поділитися власними думками, сперечатися та разом шукати істину.
П’ять років тому у місті Новограді-Волинському управлінням освіти і науки, інформаційно-методичним центром сформовано творчу групу вчителів з упровадження методики особистісно зорієнтованого навчання української літератури у загальноосвітніх школах. В основі діяльності творчої групи – допомога вчителеві, молодому і досвідченому, ініціативному і творчо працюючому, небайдужому до своєї професії, знайти результативні форми роботи на основі встановлення суб’єкт-суб’єктних стосунків у навчальному процесі.

Науковий керівник групи - старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук, кандидат педагогічних наук Анатолій Фасоля - багато зробив з організації вивчення педагогами теоретичних основ та здійснення конкретних кроків з практичної реалізації методики філологами. А.Фасоля за п’ять років спільної роботи став для педагогів Новограда-Волинського справжнім учителем учителів, науковцем, який веде тернистою стежкою пошуку, порадником, другом! Важко перерахувати всі форми роботи творчої групи: проведення семінарів з вивчення теоретичних засад, семінарів-практикумів, відкритих уроків з використанням ОЗОНу, майстер-класів; оформлення папок успіху; анкетування, моніторинг рівня знань учнів експериментальних та контрольних класів; реалізація проектів, творчі поїздки та співпраця з колегами із міст Корця, Рівного та ін. Такі види діяльності спонукають учителів стати професійно компетентними, задоволеними своєю роботою, своїм професійним життям. Напрацювання творчих словесниць посіли своє місце в освітньому просторі Новограда-Волинського.
Саме завдяки творчо працюючим педагогам стало можливим проведення у нашому місті трьох Всеукраїнських педагогічних фестивалів «Мій особистісно зорієнтований урок», які збирали представників педагогів-новаторів та наукових працівників з більшості областей України, освітян із Москви, Волгограда, Єкатеринбурга (Росія), Кишинева (Молдова) та Гродно (Білорусь). Освіта нашого міста стає справжнім центром з пошуку педагогічних інновацій та нововведень.

Ще одним значним результатом діяльності творчої групи є підготовка авторських матеріалів з використання методики ОЗОНу до друку у періодичних фахових виданнях. Нещодавно науково-методичний журнал Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук «Українська література в загальноосвітній школі» надрукував узагальнюючі матеріали, які складаються зі статті Фасолі А.М. «П’ять років поступу. (Штрихи до колективного портрета)», у якій Анатолій Миколайович аналізує роботу, проблеми та здобутки творчої групи, та творчих напрацювань шести вчителів української літератури шкіл Новограда-
Волинського.
Серед творчих напрацювань наших педагогів розробки уроків:
Остаповець Тетяни (ЗОШ №8) з теми «Гуманістичний пафос новели «Гер переможений» Л.Пономаренко»;
Калюжникової Алли (СШ №4) «Краса і незнищенність людської душі в оповіданні «Маленький горбань» С.Черкасенка»;
Савченко Анжеліки (ЗОШ №5) «Незвичайні пригоди звичайних школярів за повістю «Тореадори з Васюківки» В.Нестайка»;
Бойко Оксани (ЗОШ №2) «Вивчаємо повість «Блакитна дитина» А.Дімарова»;
Букши Тетяни (ЗОШ №9) «Материнська любов і синівська вдячність у «Пісні про рушник» А.Малишка»;
Шилової Олени (ЗОШ №7) «Героїзм та мужність українських козаків у творі «Іван Підкова» Т.Шевченка».
Потрібно відмітити, що і раніше роботи вчителів Новограда-Волинського неодноразово друкувалися у журналах «Дивослова», «Українська мова та література», "Українська мова і література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах”. Друковані роботи мають вчителів-члени творчої групи Жовталюк Олена (колегіум), Классович Ссвталана (ЗОШ №3), Остаповець Тетяна (ЗОШ №8).
Значну роботу зі спрямування та координації роботи творчої групи здійснює методист інформаційно-методичного центру Огородник Олена.
Друк матеріалів про освітян Новограда-Волинського та робіт наших педагогів у виданнях Національної академії педнаук – це висока оцінка результатів роботи групи. А це є підтвердженням того, що творча група як форма методичної роботи з педагогічними працівниками – це те середовище, в якому сучасний учитель може розвиватися шляхом самовизначення і самореалізації, створення можливостей для творчого професійного росту, кроків, що ведуть до успіху.
І через п’ять років після створення творчої групи учителі продовжують пошук удосконалення форм та методів роботи з учнями на основі методики ОЗОНу. І головне! – у творчій групі панує дух творчості, пошуку, щирості і професіоналізму.
Павло ЛІНЕВИЧ, завідувач інформаційно-методичним центром