МОН: Нові можливості для навчання восьмикласників – е-додатки до підручників
19.12 23:50
Цьогоріч держава вперше профінансувала розроблення інтерактивних електронних додатків до підручників – усього за державні кошти закуплено 110 е-додатків до всіх паперових підручників для восьмого класу НУШ. МОН розглядає це як важливий етап цифрової трансформації освітнього процесу та забезпечення доступу учнів до якісного цифрового контенту.
Відповідно до Закону України «Про освіту», інтерактивний електронний додаток – це невід’ємна складова підручника. Такі е-додатки містять вправи, відео, анімації та інший мультимедійний контент, що відкриває для учнів і вчителів новий рівень взаємодії з навчальними матеріалами та допомагає глибше опанувати складні теми, роблячи навчання цікавішим і доступнішим. Посилання на е-додатки є безпосередньо в паперових підручниках, що забезпечує зручний перехід до цифрових матеріалів. Окрім того, е-додатки доступні на платформі Всеукраїнська школа онлайн, а також на сайті Українського інституту розвитку освіти. Це забезпечує повноцінний доступ до матеріалів з будь-якої точки світу, що є особливо важливим для дітей, які перебувають за кордоном або на тимчасово окупованих територіях і не можуть отримати паперові підручники.
Читайте також: У Житомирі ще 27 сімей ветеранів з інвалідністю внаслідок війни отримають грошову компенсацію на придбання житла - https://ruporzt.com.ua/oblasni_novini/233650-u-zhitomir-sche-27-smey-veteranv-z-nvaldnstyu-vnasldok-vyni-otrimayut-groshovu-kompensacyu-na-pridbannya-zhitla.html
Вперше здійснивши централізовану закупівлю е-додатків, МОН формує системне бачення їх подальшого розвитку, що ґрунтується на аналізі впровадження, результатах експертизи за оновленими державними вимогами та зворотному зв’язку від користувачів. У подальшому е-додатки створюватимуться до всіх нових підручників, розроблених за стандартами НУШ. Окремо заплановано підготовку е-додатків до підручників для учнів з особливими освітніми потребами.
Наразі проводиться опитування вчителів і учнів щодо досвіду використання е-додатків – їх зручності, найбільш ефективних форматів та можливих бар’єрів. На основі отриманих відгуків планується оновлення вимог, а також підготовка гайдлайнів для видавництв щодо створення сучасних, доступних та інтерактивних е-додатків, зокрема рекомендацій до UX/UI дизайну, форматів інтерактивності, стандартів доступності, сумісності з освітніми платформами та використання технологій штучного інтелекту для персоналізації навчання.
RuporZT
|