ТТУ ПІДТРИМАЛА МІСЬКА ВЛАДА
ВОНА ПОВЕРНЕ ЕЛЕКТРОПЕРЕВІЗНИКАМ 850 ТИС.ГРН. БОРГУ
Житомирське трамвайно-тролейбусне управління ввійшло в новий рік зі старими боргами. Наразі не йдеться про погашення банківського кредиту, термін користування яким збігає за кілька місяців. Оскільки в підприємства нічим платити, "Західінкомбанк", повідомляє голова профкому ТТУ Олег Котенко, погодився укласти мирову угоду з реструктуризації боргів підприємства. Ця новина вселяє надію, що електроперевізники міста, можливо, не збанкрутують остаточно.
Нині працівників ТТУ найбільше турбує питання, коли з ними розрахуються заробленими коштами. За словами Олега Васильовича, борг із зарплати за листопад становить 920 тис.грн. Ця насущна проблема стала темою розмови на черговому засіданні примирної комісії при заступнику міського голови Ігореві Гундичу, в якому взяли участь представники як трудового колективу електроперевізників, так і міської влади, а також начальник обласного відділення Національної служби посередництва і примирення Сергій Лісневський.
Якщо стосовно держави ТТУ може лише сподіватися на бажане подальше стовідсоткове відшкодування витрат на перевезення пільгових пасажирів через субвенції, а від обласної влади очікувати справедливого розподілу цих субвенцій між суб'єктами господарювання, то з міською владою підприємство розмовляє "на рівних".
Справа в тому, що з 2006 року міська рада заборгувала своєму комунальному підприємству, яким є ТТУ, 1,9 млн.грн., як різницю між тарифами на перевезення пасажирів і вартістю пільгових проїзних квитків для учнів і студентів міста.
За повідомленням Олега Котенка, засідання примирної комісії було результативним: електроперевізникам влада міста поверне 850 тис.грн.
В цілому ж питання подальшого функціонування ТТУ залишається відкритим. Намагання посприяти міському електротранспорту зняттям з центральних вулиць приватних маршруток їх власники оспорюють в суді. Тож проблема дублювання руху тролейбусів автоперевізниками залишається й понині.
Радикальним порятунком для електроперевізників усієї України може стати запровадження адресних доплат замість пільг на проїзд у громадському транспорті, що давним-давно зробили у переважній більшості країн світу. Ми наразі маємо для цього слушну нагоду - обрання нового Президента, який і може ініціювати це непопулярне для пільговиків, але корисне в цілому для держави нововведення. Чи станеться так, покаже час.