Місце „темників” зайняла „джинса”
09.10 17:24
В Житомирському прес-клубі відбулася прес-конференція , присвячена відкриттю Незалежного громадського прес-центру «Вибір житомирян-2010». Учасники прес-конференції відверто говорили про роль та місце регіональних ЗМІ у президентській виборчій кампанії. В розмові взяли участь голова обласної організації НСЖУ Микола Рой, начальник управління у справах преси та інформації ОДА Тетяна Осницька, психолог, політконсультант Михайло Городок, редактори і журналісти обласних та районних ЗМІ.
Ні для кого не секрет, що задовго до виборів у ЗМІ почалася інформаційна кампанія потенційних кандидатів у президенти. Замовні статті з`являються в газетах, на радіо та ТБ транслюється так звана „соціальна” реклама , героями якої є все ті ж потенційні кандидати. Друкована, відео- та аудіо- PR-продукція не порушує норм українського законодавства, однак, це і є та сама „джинса”, мало схожа на справжню журналістику. Думки журналістів у цьому розійшлися . Дехто вважає, що „партії мають право доносити інформацію про потенційних кандидатів до виборця”. Голова ОО НСЖУ Микола Рой відмітив, що нинішня „джинса” являє собою більш професійні статті, ніж „темники” часів Кучми.
Редактори ж не можуть відмовитись від оплачуваних матеріалів, бо місцеві ЗМІ від них виграють і в матеріальному сенсі , та й здебільшого не мають в штаті журналістів-аналітиків, щоб могли самі написати серйозний матеріал. Але такі матеріали теж треба подавати збалансовано – щоби в газетах були представлені різні політичні сили , або ж відмовитись від них зовсім. Тетяна Осницька зазначила, що більше таких матеріалів беруть комунальні ЗМІ , бо вони менш інформаційно забезпечені і при цьому ще й „виконують своє комерційне завдання”. А як же читач ,який має право на об’єктивну інформацію?
"При чому тут читач?" - запитав присутніх Михайло Городок, адже не читач нині утримує місцеві газети , а все та ж реклама, особливо ж політична, і особливо під час виборчих кампаній.
Журналісти погодилися в одному, що причиною тотальної „джинси” в регіонах є те, що регіональні недержавні ЗМІ в основній масі не є самодостатнім бізнесом , а комунальні продовжують використовувати як засіб „адмінресурсу”.
Автор статті: М. ШПИТА
RuporZT
|