Володимир Пехов: Соціально-відповідальний бізнес повинен виростати із внутрішньої потреби допомагати людям!
04.11 16:33
Що таке соціально-відповідальний бізнес? Як він впливає на життя і добробут населення? Які завдання та функції виконує?
Як зазначив Володимир Пехов – один з найактивніших упроваджувачів ідей соціально-відповідального бізнесу на Житомирщині, – будь-який бізнес повинен вирішувати соціальні питання, підвищувати добробут населення, розвиваючи місцевість, у якій він зосереджений.
«Бізнесмени не повинні думати виключно про свої прибутки. Їхнє завдання – максимально сприяти розвитку території, де зосереджене їхнє підприємство. Адже головний їхній «ресурс» – це насамперед люди. Завдяки населенню вони мають робітників та збувають свої товари і продукти. Отож і населення повинно від них також щось отримувати. Хороший підприємець повинен бути частим гостем у лікарні, школі й садочку, храмі, на ветеранському зібранні… Він повинен знати, чим живе його регіон, чого найбільше потребує, а відтак – максимально допомагати», – переконаний депутат Житомирської обласної ради Володимир Пехов.
На жаль, сьогодні в Україні соціально-відповідальний бізнес не є нормою суспільного життя, хоча він – один із головних факторів добробуту суспільства. У західному розумінні соціально відповідальна компанія – та, яка дотримується норм громадянського суспільства, піклується про матеріальне благополуччя своїх співробітників, ефективно розпоряджається ресурсами, впроваджує спонсорські та благодійні проекти, не шкодить екології. При цьому підприємці займають активну соціальну позицію, яка полягає у взаємодії та постійному діалозі з суспільством, участі у вирішенні найгостріших соціальних проблем.
У європейських країнах соціальне підприємництво визначається більше як бізнес із соціальною місією. На відміну від звичайного підприємництва, на перше місце виходить суспільний аспект, і лише потім фінансова ефективність. Важливим критерієм соціальних підприємств в Британії є колективна форма власності та діяльність на користь територіальної громади. Суб’єктом соціального підприємництва тут виступають бізнес-підприємства з соціальною місією.
В Україні ж бізнес не виконує свою головну соціальну функцію: не інвестує у відтворення робочої сили навіть за мінімальними мірками. 50% найманих працівників отримують зарплату на рівні середньомісячної по країні, що майже на рівні прожиткового мінімуму. 15% узагалі мають «мізерну» зарплату.
І це неправильно, вважає Володимир Пехов, бо бізнес повинен хоч щось робити для людей. «Бізнес повинен приносити прибутки, але крім цього повинен ще й користь приносити, – розповідає Володимир Анатолійович. – Я вважаю, що соціально-відповідальний бізнес повинен виростати із внутрішньої потреби допомагати людям. Як можна думати тільки про власні прибутки, коли скажімо у місцевій школі розвалюються парти або у двохсотлітнього храму – пам’ятки архітектури – зламався купол? Хто тут повинен допомагати? Відповідь проста: кожен, хто заробляє на цій території!».
Бізнес є частиною суспільства, з якого походить і в якому працює. Тому посилення його соціальної відповідальності, заохочення до соціальної активності підприємців є цілком логічним кроком для покращення суспільного благополуччя і створення соціальної солідарності в країні.
Автор статті: Антон Бойчук
RuporZT
|