Трансформація системи освіти неможлива без переосмислення навчальних просторів. Тому Мінцифри разом з МОН та Big City Lab, Маріуполь Реборн та Rebuild the Wonderful розробили принципи трансформації шкіл. Щоб на місці радянських застарілих приміщень з’явилися інноваційні заклади, які повністю відповідають потребам сучасної освіти.
Читайте по темі: Універсальність піци: Від вечірки з друзями – до бізнес-ланчу - https://ruporzt.com.ua/interestingness/194257-unversalnst-pci-vd-vechrki-z-druzyami-do-bznes-lanchu.html.
П’ять перших трансформованих шкіл запрацюють уже восени наступного року. Це заклади в Київській та Харківській областях, Кривому Розі й Запоріжжі, які постраждали через бойові дії. Після завершення пілоту проект масштабується на навчальні заклади по всій країні.
«Президент Володимир Зеленський озвучив конкретну мету для ВВП України — побудувати трильйонну економіку. Для цього потрібно, щоб з’являлися компанії, які коштують мільярди. Досягнути цього можна тільки трансформувавши систему освіти. Щоб зміни впроваджувалися максимально ефективно, необхідно трансформувати саме середовище. Те, де діти навчаються, що вони бачать, навіть дизайн приміщень — усе впливає на швидкість навчання й розвиток майндсету. Саме тому невід’ємною частиною трансформації системи освіти є трансформація приміщень. Попри повномасштабну війну ми поступово рухатимемося до цього. І коли переможемо, матимемо проект з напрацьованими пілотами, якою буде на вигляд трансформація освіти, і зможемо масштабувати їх на всю країну», — зазначив Віце-прем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Після трансформації кожен освітній заклад матиме сучасний дизайн, укриття та зручні багатофункціональні простори для навчання та розвитку. Крім того, усі приміщення будуть побудовані за принципами безбар’єрності. Тож відвідувати навчальний заклад буде зручно всім учням без винятку, зокрема дітям з інвалідністю.
«Нові дизайнерські рішення в школах дадуть змогу ефективніше впроваджувати принципи НУШ — якісно реалізовувати діяльнісний підхід у навчанні, проводити досліди, гнучко адаптовувати класи під різні навчальні потреби. Також ми маємо зробити усе, щоб школи стали по-справжньому безпечними та інклюзивними середовищами. І це як ніколи актуально під час війни», — пояснив Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Трансформовані школи стануть спільними просторами з якісною інфраструктурою. Спортивні майданчики, майстерні, кабінети для занять музикою чи малюванням зможе використовувати громада після закінчення уроків.
«Всі говорять, що потрібно build back better. Але що таке better? Ми опитали пів тисячі освітян, школярів та експертів освітньої сфери, щоб напрацювати принципи відбудови та поставити завдання архітекторам. Безпека — комфортне укриття, у якому можна не лише пересидіти тривогу, а й продовжити навчання за потреби; школи без темних закутків, щоб запобігти булінгу. Безбар’єрність має стати новою нормою, враховуючи, скільки людей отримують поранення та інвалідність під час війни. Школи як частина спільноти — вони будуть першими на відбудову: у деокупованих містах та селах потрібна інфраструктура для якісного життя, яку може вмістити в собі приміщення школи, стаючи місцем для громади. Різноманітна шкільна територія — час поза уроками не менш важливий, аніж той, який діти проводять за навчанням, а школа — це про соціалізацію, вибудовування власних та чужих кордонів, дорослішання, розуміння світу навколо. Завдяки цим підходам ми перетворюємо недієвий старий простір у новий, функціональний та виправляємо головні недоліки минулого», — пояснила СЕО Big City Lab Вікторія Тітова.
На створення концепцій трансформації приміщень радянських шкіл не виділяли державних коштів. Розробку проектів профінансувала громадська організація Маріуполь Реборн.
«Школа — це не просто будівля, це простір, у якому формується майбутнє. Великою мірою який простір, таке і майбутнє. Більшість шкіл в Україні — це типові радянські рішення, головним завданням яких були не розвиток і реалізація кожної дитини, а обслуговування радянської тоталітарної системи. Ми хочемо, щоб в Україні були європейські шкільні простори: естетичні, інклюзивні, сучасні, які б були створені для спілкування, спільного творення, взаємодії. Тому Маріуполь Реборн профінансував розробку концепцій перетворення 5 типових радянських шкіл на сучасні демократичні освітні простори. На основі цих концепцій можна буде трансформувати тисячі шкіл по всій Україні. Принципи трансформації, які сформулювали при розробці концепцій, відображають сучасне уявлення про гарні школи. І ці принципи універсальні. Команда Маріуполь Реборн горда бути партнером держави в такому важливому проекті», — зазначила членкиня Наглядової Ради Маріуполь Реборн, директор з комунікацій SCM Наталя Ємченко.
До реалізації проекту перетворення застарілих приміщень у сучасні інноваційні заклади долучилася маріупольська громада. Адже в Маріуполі трансформувати освітні заклади розпочали ще до повномасштабного вторгнення.