Консультує Міністр юстиції: Як і хто зареєструє фізичну особу-підприємця?

Консультує Міністр юстиції: Як і хто зареєструє фізичну особу-підприємця?

12.12 10:08    
Пане Міністре, ми з дружиною маємо трохи заощаджень і одну ідею для бізнесу. Однак, щоб почати бізнес, треба зареєструвати фізичну особу-підприємця. Підкажіть, як і що нам треба робити?
П. Кравець, м. Новоград-Волинський


Куди звернутися для реєстрації фізичної особи-підприємця (ФОП)?
Реєстрацію ФОП уповноважені здійснювати:
- виконавчі органи місцевих рад, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями);
- нотаріуси;
- акредитовані суб'єкти.

Варто зазначити, що реєстрацію осіб, які зареєстровані та переселилися з території проведення АТО, здійснює державний реєстратор за адресою тимчасового проживання особи незалежно від місця проживання в межах України.

Для реєстрації ФОП подається:
заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем;
заява про обрання спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість - за бажанням заявника;
паспорт громадянина України;
нотаріально засвідчена письмова згода батьків або піклувальника чи органу опіки та піклування - для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності.

Документи можуть бути подані як у паперовій формі (подаються особисто заявником або поштовим відправленням (бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення), або ж в електронній формі (документи подаються заявником через портал електронних сервісів).

Як подати електронну заяву?
Для того, щоб подати заяву для державної реєстрації фізичної особи – підприємця, необхідно зареєструватися на сайті "Реєстраційний портал" за посиланням http://rp.irc.gov.ua/ та виконати вказані на сайті дії.
Заява формується заявником в електронній формі з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису.

Як довго розглядаються документи і скільки це коштує?
За проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця справляння плати законодавством не передбачено.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб – підприємців, проводиться протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних і святкових днів.

Причинами можливого зупинення розгляду документів можуть бути:
подання документів або відомостей не в повному обсязі;
невідповідність документів вимогам до оформлення документів;
невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям в Єдиному державному реєстрі;
невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта відомостям, які містяться в інформаційних системах інших органів державної влади;
подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання;
невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення. Повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку та виключного переліку підстав для його зупинення розміщуються на порталі електронних сервісів у день зупинення та надсилаються заявнику на адресу його електронної пошти.

Підставами для відмови у державній реєстрації ФОП можуть бути:
документи подано особою, яка не має на це повноважень;
у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;
наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП.
Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення.
Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Які дії ще потрібно виконати після реєстрації?
Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем, їй потрібно зареєструвати книгу обліку доходів. Для цього подається заява на ім'я начальника Державної фіскальної служби, де особа перебуває на обліку, складена в довільній формі, а також сама книга.

Щоб подавати звітність через Інтернет, потрібно отримати ключ електронного цифрового підпису безкоштовно в Акредитованих центрах сертифікованих ключів (АЦСК) податкової чи в будь-якому іншому АЦСК. Якщо особа планує отримувати дохід у безготівковій формі, потрібно відкрити поточний рахунок підприємця.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?
За докладною інформацією слід звертатися до Головного територіального управління юстиції у Житомирській області за телефонами: (0412) 41-87-90 (відділ з питань нотаріату) та 42-50-06.

RuporZT


Коментарів: 0 Додати коментар Роздрукувати
Україна Цікавинка Скандали
Сьогодні 17:55
ДБР затримало нацгвардійця, який у Кривому Розі смертел ...
Сьогодні 17:49
Українські рятувальники пройшли навчання у Швеції та от ...
Сьогодні 17:49
Голова Держприкордонслужби зустрівся з Послом Чеської Р ...
Сьогодні 17:48
Прикордонники вибороли 18 медалей на Чемпіонаті світу з ...
Сьогодні 17:48
12 500 доларів за незаконний перетин кордону: прикордон ...
Сьогодні 17:48
МОЗ: За п’ять років українські медики виконали понад дв ...
Сьогодні 17:46
У Держгеокадастрі відбулася зустріч з представниками Яп ...
Сьогодні 17:44
Мінцифри: 15 стартапів представлять Україну на Web Summ ...
Сьогодні 17:42
Митний огляд за ІІІ квартал 2025 року: Українська митни ...
Сьогодні 17:40
Мінфін: За тиждень підприємці отримали 541 доступний кр ...
07 квітня 15:37
ДБР затримало депутата Житомирської облради, який за 10 ...
04 березня 22:30
У Житомирі викрили організовану групу медиків, які за г ...
28 лютого 23:18
Затримано завербованого ворогом агента, який готував ви ...
24 лютого 12:59
СБУ викрила настоятеля храму Житомирської єпархії УПЦ ( ...
14 лютого 15:41
Судді районного суду Житомирщини, яка «злила» фігуранта ...
Погода
Опитування
Чи задоволені Ви центральним опаленням у квартирі?
Так, повністю
Так, але хотілось би і краще
Ні
В мене інший вид опалення