Чудова пора для школярів – канікули! А що роблять вчителі на канікулах? Відповідно наказу управління освіти і науки «Про організацію, зміст та завдання методичної роботи з педагогічними кадрами в 2012-2013 н.р.» інформаційно-методичний центр розробив та саме у канікулярний час реалізував проект «Педагогічна естафета». Мета проекту «Педагогічна естафета» - сприяти знайомству, вивченню та обміну досвідом між педагогами шкіл міста, розвивати та зміцнювати зв’язки в галузі освіти міста. Зміст проекту – відвідування педагогами шкіл навчальних закладів міста за принципом відвідування однією школою іншої. Таким чином, кожний колектив мав змогу в один день приймати гостей, а у другий – самому побувати у гостях у іншої школи.

Підготовка до проекту почалася ще у серпні цього року, коли на засіданні міського методичного об’єднання заступників директорів шкіл з навчально-виховної роботи шляхом жеребкування було визначено, який заклад до якого іде в «гості». Інформаційно-методичний центр підготував рекомендації з проведення «Педагогічної естафети», але школам-партнерам була надана можливість самостійно узгодити конкретні програми, час, тривалість, форми та зміст спільної роботи під час візитів. Обов’язкова умова візитів – залучення максимальної кількості педагогічних працівників та проведення заходів за участю педагогів-господарів та педагогів–гостей (інтерактивність учасників «Педагогічної естафети»). Для реалізації проекту був вибраний час осінніх канікул школярів – саме цей час є найбільш вдалим для роботи педагога над власним професійним рівнем.
Як відбувалася «Педагогічна естафета»?
В гостях у ЗОШ № 10 був педагогічний колектив ЗОШ №8, якому презентувала школу
директор З.М. Козубенко. Педагоги оглянули яскраву виставку ужиткового мистецтва учнів та вчителів, спостерігали та визначали переможця у захоплюючих вчительських дебатах «Сучасний учень повинен бути активним читачем книг». На спільних засіданнях методичних об’єднань обговорили проблеми у викладанні навчальних предметів та шляхи їх вирішення. Особливу увагу звернули на спільну проблему – результативність роботи з обдарованими дітьми.
Ознайомлення зі змістом та формами організації методичної роботи, круглий стіл з проблеми переходу на нові стандарти у 1-х класах, майстер-клас з підготовки ужиткових виробів, презентація роботи з досвіду проведення предметних тижнів – це неповний перелік заходів, у яких взяли участь педагоги ЗОШ №7, перебуваючи у ЗОШ №6. Вітання від директора школи Н.М. Кирчун, інтерактивні вправи «Знайомство», «Очікувані результати» та музичні паузи, які підготували вчителі шостої школи, зробили зустріч невимушеною та приємною.
Понад 50 вчителів СШ №4, як шанованих гостей, гостинно з хлібом-сіллю та піснями зустріли педагоги та учні ЗОШ №2. Директор «Школи-родини» Л.Г. Гарбовська ознайомила присутніх з родзинками роботи педагогічного колективу школи, пріоритетними напрямками діяльності. Після святкового концерту, присвяченого гостям школи, відбулися спільні засідання ШПМК, на яких учителі ЗОШ №2 та СШ №4, використовуючи різні цікаві форми спілкування, обмінялися своїм досвідом по вирішенню тих чи інших педагогічних проблем, що виникають під час навчально-виховного процесу.

Гостинно зустріла ЗОШ №3 вчителів ЗОШ №9. Адміністрація школи на чолі з директором ЗОШ №3 Н.П. Кобильник презентували роботу педагогічного колективу з усіх важливих напрямків роботи: навчання, виховання, роботи з батьками, участі у міжнародних акціях та проектах. Не менш цікавим стало знайомство з навчально-матеріальною базою ЗОШ №3 у формі екскурсії коридорами та навчальними кабінетами. У формі круглих столів відбулося інтерактивне спілкування з питань підготовки учнів до предметних олімпіад, навчання з використанням ІКТ, реалізації учнівських та вчительських проектів, підготовки та проведення предметних тижнів на засіданнях шкільних предметних комісій.
В.К. Мельник, директор школи №9, та його команда підготували знайомство зі школою для 23 педагогів НВК. Колектив ЗОШ №9 тепло зустрів гостей та у порівняльному аналізі презентував досягнення учнів та школи за останні роки. Гостей познайомили з оснащенням кабінетів, провели екскурсію шкільним музеєм та запросили до актової зали на святковий концерт. На завершення зустрічі відбулося засіданням шкільних предметних комісій, на яких відбувся обмін досвідом роботи з впровадження сучасних технологій навчання. Значна кількість вчителів НВК вперше побували у стінах ЗОШ №9 і були приємно вражені успіхами колег та діловою атмосферою в школі.
Цікавими та змістовними були презентації, з якими ознайомили колектив ЗОШ №3
директор ЗОШ №5 Л.А. Капчинська Корисним для гостей було вдізнатися про досвід реалізації проектів та отримання грантів на їх виконання від міжнародних організацій та фондів. Свої родзинки в роботі розкрив кожний із творчих заступників. Педагогічний колектив школи плідно працює не лише над переоснащенням школи, а й над реформуванням змісту освіти, запровадженням нових форм та методів роботи з педагогічними кадрами у навчальному закладі. Адміністрація п’ятої школи щиро поділилася з гостями своїми планами та мріями на майбутнє
До міського колегіуму завітали педагоги загальноосвітньої школи №10. Директор колегіуму К.Д. Сідлецька представила школу у вигляді електронної презентації «Колегіум сьогодні. Плани на майбутнє». Далі гостей запросили стати учасниками тренінгів «Сходинками толерантності», який провела Андрійчук О.Л., учитель історії та правознавства, та «Я – концепція» педагога», Нємєц Г.М., соціальний педагог. Наступним етапом роботи стали спільні тематичні засідання методичних об’єднань колегіуму та ЗОШ №10.
У ЗОШ №7 гостинно приймали весь учительський колектив із ЗОШ №2! Гостей вітали школярі щирими словами, піснями та танцями; директор В.І. Овдіюк ознайомив із середовищем класних кімнат, кабінетів, спортивної зали, методичного кабінету тощо; відбулись екскурсії до музею бойової слави та картинної галереї. Детальніше про напрями роботи установи засобом презентації розповіли представники адміністрації школи та керівники предметних комісій. Особливістю цієї зустрічі стала участь у Педестафеті представників ЗОШ №286 м. Києва та с.Яруня, які також розповіли усім присутнім про діяльність учнівських та учительських колективів.
В гостях у спеціалізованої школи №4 побували понад 20 вчителів колегіуму, які були приємно вражені оновленими шкільними коридорами та навчальними кабінетами закладу. Після екскурсії по школі, яку провели молоді вчителі, відбулась електронна презентація особливостей організації навчально-виховного процесу СШ №4, роботи з обдарованими дітьми, роботи початкової школи, системи виховної роботи закладу, яку підготували всі члени адміністрації на чолі з директором школи В.А. Сільвертюк. Багато інтерактивних форм використали психолог школи та соціальний педагог для спільної роботи вчителів СШ №4 та колегіуму. На завершення роботи був створений спільний проект обох закладів «Освіта 2012 року». На згадку педагогічному колективу колегіуму педагогічний колектив СШ №4 подарував альбом з побажаннями та фотографіями їх перебування в школі.

Урочисто зустрічали гостей, педагогічний колектив ЗОШ №5, у новому приміщенні ЗОШ №8. Екскурсія по школі викликала жвавий інтерес, адже більшість вчителів ЗОШ №5 відвідали школу-новобудову вперше. Директор школи А.В. Марчук з радістю демонструвала нові навчальні кабінети та класні кімнати, матеріальну базу школи, ділилася планами на майбутнє. Адміністрація школи ознайомила присутніх з цікавими сторінками життя учнів, педагогів, здобутками, перемогами, методичними знахідками.
Колектив НВК зустрів колег-однодумців ЗОШ №6 хлібом-сіллю, вітальним концертом та презентацією роботи закладу його директором Ю.А. Рошкою. Потім відбулись презентації предметно-методичних кафедр, у форматі яких учасники мали змогу обмінятися досвідом вирішення проблемних питань з певних напрямів. За круглим столом було підведено підсумки зустрічі.
..Педагогічна естафета у Новограді-Волинському відбулася! Загальна кількість учасників – понад 600 вчителів міста! На всіх зустрічах були присутні методисти інформаційно-методичного центру. 22 неповторних зустрічі показали, що кожен навчальний заклад нашого міста – це яскрава і самобутня педагогічна родина! У досвіді роботи кожного колективу є те корисне, яке заслуговує на поширення, саме тому одним із завдань проекту було скласти гостями перелік «педагогічних родзинок» в організації навчально-виховного процесу та методичної роботи педколективу школи-господаря. Попереду робота інформаційно-методичного центру з узагальнення й поширення досвіду таких зустрічей та створення банку педагогічного досвіду ЗНЗ. Запропоновані інтерактивні вправи надали можливість активно поспілкуватися представникам колективів шкіл, краще пізнати один одного. Незабаром в ІМЦ відбудеться зустріч з метою аналізу та підведення підсумків реалізації проекту «Педагогічна естафета».
Яскраві світлини з «Педагогічної естафети» будуть довго нагадувати про приємні, корисні зустрічі та оригінальну форму методичної роботи!