Сергій Тігіпко: «Перш ніж брати нові кредити, «Україна» повинна позбутися збитків»
17.12 16:52
«Укрзалізниця» збиткова через перекошені тарифи та непрозорі процедури закупівель. Спочатку потрібно фінансово оздоровити держкомпанію, а вже потім брати в борг колосальні суми».
За інформацією Прес-служби Сергія Тігіпка, саме так кандидат в президенти України Сергій Тігіпко прокоментував заяву прем'єр-міністра Юлії Тимошенко про фінансування «Укрзалізниці» за рахунок кредитних коштів п'яти держбанків, рефінансованих НБУ, а також за рахунок кредитів, залучених під урядові гарантії. Як повідомлялося раніше, «Укрзалізниця» прогнозує дефіцит оборотних коштів за підсумками 2009 року в розмірі 1,6 млрд грн та має намір покрити згаданий дефіцит за рахунок залучення кредитних ресурсів. У листопаді 2009 року «Укрзалізниця» не здійснила черговий платіж у $110 млн за синдикованим кредитом на суму $550 млн, організованим британським банком Barclays. На нараді 16 грудня гендиректор «Укрзалізниці» Михайло Костюк визнав, що за річних доходів залізничної галузі в 38 млрд грн, портфель боргових зобов'язань на кінець року становитиме 9 млрд грн.
«Зараз кредитами закриваються збитки, але компанія вже не спроможна вчасно розраховуватися за своїми зовнішніми позиками, - заявляє політик. - Треба зробити тарифи реалістичними, адже через надані урядом різні галузеві пільги залізничники працюють на збиток».
Також потрібно зробити закупівлі «Укрзалізниці» прозорими, проводити їх на конкурсній основі, що дозволить значно знизити собівартість перевезень, - підкреслив Сергій Тігіпко. - Тільки тоді можна бути впевненими, що кредити не підуть на покриття збитків, а будуть використані справді для розвитку залізничного транспорту».
RuporZT
|