Сергій Тігіпко: «Майбутнє українського авіабудування залежить від відносин з Росією»
23.12 15:05
«Саме життя показує, що просувати найбільш передові технології українським підприємствам найзручніше у співпраці з росіянами». За інформацією Прес-служби Сергія Тігіпка, саме так кандидат в президенти Сергій Тігіпко прокоментував заяву керівника програми льотних випробувань військово-транспортного літака Ан-70 Миколи Воробйова про те, що Міністерство оборони РФ перерахувало перші 3 млн доларів для завершення підготовки машини до запуску в серію. Держфінансування програми Ан-70 українською стороною в 2009 році заплановано по лінії Стабілізаційного фонду в обсязі 170 млн грн, але на сьогодні виділено лише 30 млн грн.
У серпні цього року Росія після трирічної перерви повернулася в проект Ан-70, зобов'язавшись виділити на нього в найближчі три роки близько 90 млн доларів. «Економічна криза змусила Москву відмовитися від спроб політизувати військово-технічну співпрацю з Україною. Хоч як намагалися лобісти російських авіаційних підприємств зіграти на емоціях керівництва своєї країни, перевага була віддана не їхнім макетам, а готовій українській машині. Кілька років тому в аналогічній ситуації країни НАТО вибрали літак A400M, що існував на той момент лише як комп'ютерна модель», - нагадав Тігіпко. Він додав, що цей рік став проривним для українсько-російської співпраці у сфері авіабудування: розширюється випуск пасажирських Ан-140 і Ан-148, домовлено відновити випуск найбільших у світі вантажних літаків «Руслан». «Роздуми про те, що в короткій перспективі натівські замовлення замінять українському ВПК взаємодію з Росією, безпідставні. Якщо західні країни й роблять великі закупівлі, то лише для залежних від них країн третього світу на кшталт Іраку. І то йдеться лише про бронетранспортери. Найбільш високотехнологічну продукцію ми й надалі можемо випускати і розробляти тільки в партнерстві з російськими компаніями», - зазначив політик.
RuporZT
|