Начальник Управління держслужби в Житомирській області провів прес-конференцію

Начальник Управління держслужби в Житомирській області провів прес-конференцію

08.09 14:32    
«Державна кадрова політика нового часу»


В управлінні державної служби Головдержслужби України в Житомирській області відбулася прес-конференція для ЗМІ, яку провів начальник Управління Анатолій Войналович.

Звертаючись до журналістів він зокрема зазначив, що під час засідання Ради регіонів у Києві, на якому розглядалося питання про стан державної кадрової політики Президент України Віктор Янукович доручив винести на громадське обговорення проект Стратегії державної кадрової політики на 2011 - 2020 роки з тим, щоб до кінця жовтня прийняти остаточний документ, з врахуванням зауважень фахівців, науковців та громадськості. Він наголосив, що реалізація нової Стратегії розвитку державної кадрової політики дозволить ефективно ліквідувати існуючі проблеми у кадровій сфері .

За словами Глави держави, головними проблемами у кадровій сфері сьогодні є невідповідність кадрової політики вимогам трансформаційних процесів у державі; недосконалість законодавчої бази, яка не надає кадровим процесам правової обґрунтованості, урегульованості та захищеності, соціального забезпечення персоналу; відсутність стратегічного управління щодо підготовки кадрів відповідно до потреб суспільства; нерозвиненість кадрових інститутів, недостатня кваліфікація персоналу кадрових служб; наявність розриву, певного професійного вакууму між поколіннями кадрового корпусу державного управління; недостатнє застосовування наукових підходів, результатів наукових досліджень при виробленні та реалізації державної кадрової політики.
Раді міністрів Криму, місцевим державним адміністраціям доручено сприяти проведенню громадського обговорення стратегії.

Уряд має підготувати та внести до 1 листопада проект указу президента про затвердження стратегії, передбачивши систему заходів, спрямованих на реалізацію її положень.

Таке обговорення вже відбулося 27 серпня у Головдержслужбі України на щорічній серпневій робочій нараді «Реалізація державної кадрової політики та кадрове забезпечення органів влади: завдання, стратегії, перспективи», 3 вересня у Школі вищого корпусу державної служби на засіданні Ради керівних кадрових служб центральних органів виконавчої влади. Масштабне обговорення планується під час щорічних Рішельєвських академічних читань «Модернізація державного управління, державної служби і кадрова політика», які відбудуться 16 – 17 вересня 2010 р. у м. Одеса.

Ситуація з кадрами вкрай важка через об’єктивні обставини: недостатньо високий авторитет роботи в державному управлінні, невідповідність якості послуг запитам населення, а також корупція, якою просякнуте суспільство, та не зовсім ясна перспектива державної служби. Важливим є і матеріальний фактор - низька заробітна плата держслужбовців.

Серйозною проблемою є висока плинність кадрів( 12-15%). Частина людей завжди шукає роботу, яка б повністю їх задовольняла, і це нормальне явище в кожній країні. А громадяни хочуть одержувати якісні послуги, і це значить, що повинна бути задіяна у сфері державної служби більша кількість професіоналів, які повинні одержувати гідну зарплату.

На сьогодні проблема людських ресурсів є основною, адже важливо, не яке обладнання буде в різних установах, а які люди працюватимуть на ньому, і наше суспільство досить швидко розвивається від технократичного до демократичного.

Передбачається, що Стратегія дасть відповіді на сучасні виклики у сфері розвитку та використання людського потенціалу.

У проекті Стратегії серед основних проблем у сфері кадрової політики, які потребують невідкладного вирішенні, зазначені такі:
По-перше, невідповідність державної кадрової політики вимогам трансформаційних процесів у державі. Значна частина наявного кадрового корпусу державного управління та місцевого самоврядування не готова до роботи в умовах сьогодення і на перспективу.

По-друге, недосконалість законодавчої бази, яка не надає процесам управління персоналом правової обґрунтованості, врегульованості та захищеності, не враховує європейські стандарти в кадровій сфері.
По-третє, відсутність стратегічного спрямування щодо підготовки персоналу відповідно до потреб суспільства, яке передбачає кваліфіковане здійснення прогнозування, планування, постійне оцінювання ситуації з персоналом у країні.

По-четверте, невпорядкованість, слабка функціональна визначеність структур по роботі з персоналом, недостатня кваліфікація персоналу кадрових служб, що веде до неефективності, неузгодженості підходів у кадровому менеджменті на всіх рівнях. Такий стан заважає активній професіоналізації багатьох видів економічної діяльності, професійній самореалізації людей практично в усіх сферах суспільного виробництва. Державна кадрова політика повинна спиратися на потужну систему по роботі з персоналом, сучасні технології з управління персоналом.
У документі зазначено що, ефективна реалізація кадрової політики на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування потребує здійснення таких кроків:

Це побудови системи функціонального управління державною службою.

Адже основним завданням реформи системи державної служби є розмежування політичних та адміністративних посад в органах виконавчої влади через прийняття нової редакції Закону України «Про державну службу» та поетапне його впровадження. Водночас без докорінної модернізації класифікації посад державних службовців реформа системи управління персоналом як складова реформи державної служби матиме частковий, фрагментарний характер. Необхідним є на основі аналізу функцій органів виконавчої влади розроблення та закріплення на законодавчому рівні нового підходу до класифікації посад та системи оплати праці державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування (які працюють у виконавчих органах місцевого самоврядування) відповідно до професійних груп, змісту і обсягу повноважень, складності роботи та відповідальності. Також потрібно затвердити методологію розроблення посадових інструкцій, які повинні орієнтуватися на цілі органу влади і враховувати складність, рівень відповідальності та обсяг зусиль, необхідних для виконання роботи.
Наступним кроком має бути реформування системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.

Система професійного навчання повинна задовольняти нові вимоги до державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування у зв’язку зі зміною структури органів виконавчої влади, а також іншими підходами до управління персоналом, зокрема новою класифікацією посад.

Також потрібно здійснити інституціоналізацію та розвиток вищого корпусу державної служби.
А це вимагає визначення переліку посад вищого корпусу державної служби, врегулювання їх правового статусу; запровадження спеціальних підходів управління персоналом та порядку проходження державної служби, у тому числі програм швидкого просування по службі державних службовців нижчих категорій посад з урахуванням їх кваліфікації, ділових та моральних якостей, професійних досягнень, а також володіння практичними навичками, необхідними для роботи на вищих керівних посадах.

Вперше подібний документ містить окремий розділ, що стосується ґендерної політики, адже ці підходи давно виправдали себе в європейських країнах. На думку Тимофія Мотренка, начальника Головдержслужби України, наша держава не може залишатись осторонь світових тенденцій, оскільки забезпечення рівних прав чоловіків та жінок у сфері кадрової політики держави гармонізує цю сферу та створює нові можливості для самореалізації представників обох статей.

Головною метою державної кадрової політики, яка визначена у проекті Стратегії, є сприяння оптимальному використанню трудових ресурсів країни для реалізації національних інтересів із врахуванням наявних потреб економіки, розвитку регіонів та світових тенденцій для забезпечення конкурентоспроможності держави на міжнародній арені; створення умов для забезпечення реалізації права громадян на працю, відпочинок та соціальний захист, закріплені Конституцією України.

Отож, запрошуємо всі зацікавлені сторони до обговорення проекту Стратегії. Ми розраховуємо на внесення багатьох важливих пропозицій, і впевнені, що більшість із них будуть використані при підготовці її остаточної редакції.



Начальник Управління А.Войналович


RuporZT


Коментарів: 0 Додати коментар Роздрукувати За матеріалами: http://ruporzt.com.ua
Україна Цікавинка Скандали
17 жовтня 19:00
Щорічний фінансовий тиждень International Monetary Fund ...
17 жовтня 18:58
Надійне партнерство України та США відіграє важливу рол ...
17 жовтня 18:56
МОЗ: е-Направлення та медвисновки створюються лікуючим ...
17 жовтня 18:55
Представниця Уповноваженого Верховної Ради України з пр ...
17 жовтня 18:54
Правова основа безпеки: відбулись навчально-методичні з ...
17 жовтня 18:30
Як зібрати сумку в пологовий будинок: список речей для ...
17 жовтня 18:29
Професійна ароматизація приміщень від «Solo Air»: що це ...
17 жовтня 18:28
Рокла: ключовий помічник для складу та логістики
13 жовтня 18:01
Как выбрать велосипед и не переплатить
13 жовтня 17:58
Параметры выбора дверных ручек в квартиру
07 квітня 15:37
ДБР затримало депутата Житомирської облради, який за 10 ...
04 березня 22:30
У Житомирі викрили організовану групу медиків, які за г ...
28 лютого 23:18
Затримано завербованого ворогом агента, який готував ви ...
24 лютого 12:59
СБУ викрила настоятеля храму Житомирської єпархії УПЦ ( ...
14 лютого 15:41
Судді районного суду Житомирщини, яка «злила» фігуранта ...
Погода
Опитування
Чи задоволені Ви центральним опаленням у квартирі?
Так, повністю
Так, але хотілось би і краще
Ні
В мене інший вид опалення