Як наблизити вищу освіту до рівня, продиктованого сучасними світовими досягненнями та інноваційними технологіями? Про це йшлося на міжнародній конференції "Проблеми освіти у Польщі та в Україні в контексті процесів глобалізації та євроінтеграції". Форум, який проводився під егідою ЮНЕСКО, протягом двох днів проходив у Житомирському державному університеті імені Івана Франка.
За словами учасників конференції, впровадження інноваційних технологій в системі освіти потребує якісного та ґрунтовного аналізу. Приміром, дискусії щодо доцільності зовнішнього тестування точаться і дотепер. Мовляв, воно лише спонукає відповідати "так" або "ні", натомість не виховує мислення.
Василь Кремінь, президент Академії педагогічних наук України: "Це надзвичайно важливо в сучасних умовах, тому що йде модернізація освіти в цілому світі. Особливо в Європі".
Є свої проблеми і в Польщі, де в останні роки різко зросла популярність вузів. Нині там уп’ятеро більше студентів, ніж 20 років тому. Але число викладачів збільшилось лише в 2 рази, що загрожує зниженню рівня знань.
Тадеуш Левовицький, голова комітету педагогічних наук Польської академії наук (розмову веде через перекладача)): "Ми тут для того, щоб дати досвід українським колегам-освітянам – які мають схожі здобутки та труднощі, через які вже пройшли в європейський країнах".
Власні напрацювання щодо осучаснення педагогічної, і не тільки, науки є в доробку державного університету імені Франка.
Петро Саух, ректор ЖДУ імені Франка: "Ми увійшли в ту зону світових змін, яка має назву глобалізація. На яку мають реагувати як в Житомирі, як в Варшаві, як в Пекіні, як десь в Африці..."
У своїх доповідях і виступах провідні педагоги України та Польщі знаходили спільні шляхи в удосконаленні освіти громадянина сучасної Європи