Три роки єЧерги: ключові результати роботи цифрової Системи для перетину кордону

12.12 23:53    
12 грудня 2025 року проект єЧерга для перетину кордону відзначає три роки від запуску. Так, 12 грудня 2022 року в пункті пропуску “Ягодин – Дорогуськ” на кордоні з Польщею електронний запис для перетину кордону замінив фізичне очікування в черзі на дорозі.

Це означає, що водії більше не вимушені були днями й тижнями очікувати на дорозі, а змогли планувати перетин кордону. Таким чином досягається ключова мета проєкту – попередити фізичні черги перед кордонами та дати можливість планувати логістику.

Протягом наступних років унікальна система була масштабована на інші ключові пункти пропуску для вантажівок, команда проєкту розвивала функціонал єЧерги, а також запустила онлайн-запис і для автобусів.

“За три роки єЧерга стала невід’ємною частиною транспортної системи країни та важливим інструментом стабільної логістики в умовах війни. Ми повністю змінили підхід до перетину кордону: фізичні черги на дорогах змінили на прозорий, прогнозований цифровий механізм, який дозволяє водіям планувати час, а державі – ефективно управляти потоками. Понад 2,6 мільйона перетинів кордону, обов’язковість електронного запису для комерційного транспорту, робота на 29 пунктах пропуску – це підтверджує масштаб системи та її значення для економіки. Система єЧерга дала можливість впорядкувати пріоритетні вантажі, мінімізувати корупційні ризики й закласти основу для подальшої цифровізації прикордонних процедур. У планах – впровадження нового функціоналу та запуску пілоту для легкових авто, щоб забезпечити швидкий, прозорий і безпечний перетин кордону для всіх учасників руху”, – сказав Віце-прем'єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.

Сьогодні єЧерга працює на всіх пунктах пропуску для вантажівок та автобусів – загалом на 29 міжнародних пунктах з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією та Молдовою. Реєстрація для виїзду за кордон в єЧерзі обов’язкова для всіх комерційних транспортних засобів – українських та іноземних.

За три роки функціонування єЧерги українські та іноземні перевізники здійснили понад 2,6 млн перетинів кордону. З них – понад 2,3 млн перетинів відбулось вантажівками, 329 тисяч – це перетини кордону автобусами.

Загалом, в Системі зафіксовано понад 107 тисяч унікальних вантажівок, що перетнули кордон за записом щонайменше 1 раз. За цей же період відбулось понад 103 тисячі завантажень застосунку єЧерга.

До ТОП-5 пунктів пропуску, де відбулось найбільше перетинів вантажівками належать:

Ягодин – Дорогуськ (Польща) — 524 589

Краківець – Корчова (Польща) — 281 600

Порубне – Сірет (Румунія) — 233 477

Чоп – Захонь (Угорщина) — 205 371

Шегині – Медика (Польща) — 172 446

Відповідні показники пояснюються, у першу чергу, поступовим впровадженням Системи на різних пунктах пропуску.

Майже 90% перетинів кордону було виконано вантажівками на українській реєстрації. Інші 10% – це іноземні транспортні засоби. Серед них найбільше виїжджають за записом в єЧерзі вантажівки Польщі, Молдови, Туреччини, Румунії, Словаччини, Угорщини, Литви, Чехії та Латвії.

Також Система дозволяє фіксувати середній час на контролі транспортних засобів. Наприклад, завантажені транспортні засоби фактично вдвічі довше перебувають на контролі в пункті пропуску, ніж порожні. Зокрема, середній час оформлення завантажених складає 3 години 1 хвилина, а порожніх – 1 година 36 хвилин. Найдовше оформлюють товари 1-24 групи, що потребують фітосанітарного/ветеринарного контролю – у середньому на це потрібно 6 годин 38 хвилин.

Читайте також: Житомирська ОВА спрямувала фінансову допомогу для учасника бойових дій - https://ruporzt.com.ua/vlada/233311-zhitomirska-ova-spryamuvala-fnansovu-dopomogu-dlya-uchasnika-boyovih-dy.html

Окрім того, єЧерга також дозволяє забезпечити прозорий рух в черзі очікування для пріоритетних товарів, у першу чергу швидкопсувних вантажів. За весь час роботи проекту в Системі було зафіксовано понад 60 тисяч перетинів кордону з швидкопсувними товарами. Середній час очікування з моменту постановки в чергу і перетину кордону для такого транспорту складав 3 години 36 хвилин. Це свідчить, що цифровий алгоритм забезпечує зрозумілий рух в черзі, мінімізувавши при цьому корупційній ризики. Тож, швидкопсувні вантажі здебільшого рухались без суттєвих затримок.

Для автобусів єЧерга наразі діє у двох форматах: слотована система з бронюванням часу на перетин кордону та динамічна черга, де йдеться лише про запис без чіткого часу. Перша наразі вже запроваджена на більшості пунктів пропуску (23).

Серед автобусів, перелік ТОП-5 пунктів пропуску, де відбулось найбільше перетинів кордону за час проєкту виглядає наступним чином:

Шегині – Медика (Польща) — 37 925

Ягодин – Дорогуськ (Польща) — 36 917

Краківець – Корчова (Польща) — 36 529

Рава-Руська – Хребенне (Польща) — 26886

Порубне – Сірет (Румунія) — 26 361

Варто враховувати, що на ці показники впливає поступове підключення до єЧерги згаданих пунктів пропуску.

Українські автобуси здійснили майже 73% усіх перетинів у системі. Ще майже 20% перетинів відбулось автобусами Польщі та Молдови. Наступні за кількістю перетинів Чехія, Туреччина, Болгарія, Румунія, Литва, Німеччина, Словаччина.

У цьому році в Системі зафіксовано 411 перевізників пасажирів, що виконували регулярні маршрути. Натомість тих, хто виконує нерегулярні рейси, вдвічі більше – 815. За цей же період за записом в єЧерзі було використано 876 регулярних маршрути, що прямують в різні країни.

Найпопулярнішими регулярними маршрутами, що найчастіше використовувалися для виїзду за кордон, стали:

Київ – Кишинів — 3 705

Чернівці – Салча — 3 162

Одеса – Кишинів — 2 917

Херсон – Щецин — 2 852

Авангард – Кишинів — 2 753

Чернівці – Варшава — 2 532

Запоріжжя – Варшава — 2 458

Чернівці – Вроцлав — 2 423

Київ – Познань — 2 320

Київ – Бухарест — 2 289

Для здійснення нерегулярних рейсів перевізники використовували два види дозвільних документів. За період роботи системи було оформлено 7 971 виїзди за одноразовими дозволами, а також 85 264 перетинів кордону за журналами Interbus.

Серед найближчих планів з модернізації проекту – впорядкування руху пріоритетних вантажів (Т1, МДП, АЕО), встановлення камер автоматичної фіксації на пункти пропуску, запуск пілотного проекту для легкових авто, вдосконалення функціоналу для автобусів та вантажівок, а також підготовка законодавчих змін для затвердження єЧерги на рівні закону.

Довідково

Проект «Електронна черга перетину кордону» реалізує Міністерство розвитку громад та територій у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Укртрансбезпекою, Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури, Державною митною службою та Державною прикордонною службою за сприяння проекту «Підтримка ЄС України: посилення інтегрованого управління кордонами та шляхів солідарності», що виконується Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні за фінансування ЄС, і проєкту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості» (UK DIGIT), що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev.

RuporZT


Коментарів: 0 Додати коментар Роздрукувати
Україна Цікавинка Скандали
Вчора 23:58
З початку року на Миколаївщині видано 995 витягів з тех ...
Вчора 23:57
Україна офіційно прийняла головування в Міжнародній ком ...
Вчора 23:56
Мінфін: Україна отримала від Банку розвитку Ради Європи ...
Вчора 23:54
Податкові відомства України та Польщі підписали Меморан ...
Вчора 23:53
Три роки єЧерги: ключові результати роботи цифрової Сис ...
09 грудня 19:44
Топ-6 піц у Don Peperon, які замовляють у Житомирі найч ...
06 грудня 00:19
Як зрозуміти, що піца справді свіжа: прості ознаки для ...
04 грудня 15:15
Почему гофрированные стаканы используют в дорогих завед ...
01 грудня 22:26
Роль оборудования для закупоривания бутылок в современн ...
27 листопада 17:35
Что говорит выбор алкогольных напитков о характере чело ...
07 квітня 15:37
ДБР затримало депутата Житомирської облради, який за 10 ...
04 березня 22:30
У Житомирі викрили організовану групу медиків, які за г ...
28 лютого 23:18
Затримано завербованого ворогом агента, який готував ви ...
24 лютого 12:59
СБУ викрила настоятеля храму Житомирської єпархії УПЦ ( ...
14 лютого 15:41
Судді районного суду Житомирщини, яка «злила» фігуранта ...
Опитування
Чи задоволені Ви центральним опаленням у квартирі?
Так, повністю
Так, але хотілось би і краще
Ні
В мене інший вид опалення